Egy kastélyszálló, ahol ünneppé varázsolják a disznóvágást

A disznótoros ünnep, szertartás, rituálé is egyben, ami összehozza a baráti társaságot, közösséget épít, és örök emlékkel ajándékoz meg. Mutatjuk a tökéletes helyszínt, ahol mindezt páratlanul magas nívón tapasztalhatjuk meg.

Városi emberként már ritkábban megyünk disznóvágásra, pedig annak különleges hangulata, jellegzetes szertartásossága, baráti-közösségi hangulata mindannyiunk számára ismerős. Ha otthonosan mozogsz egy disznótoron, akkor azért, ha pedig még soha életedben nem voltál, akkor azért érdemes kipróbálnod a Fenyőharaszti Kastélyszálló kínálta komplex, nagy műgonddal összeállított programját.

A helyszín, mondhatni tökéletes: már pont elég messze van ahhoz, hogy kiszakadj a városból, de egyáltalán nincs igazán messze, Hatvanon éppen innen még. És főleg ne csak egy üres betonplaccot képzelj el, néhány csorba célszerszámmal:

háromnapos programot állítottak össze a szervezők, akik már az érkezéskor fűszeres forralt borral, citromos teával és frissen sült medvehagymás, kolbászos és sajtos pogácsával kínálnak.

Ezután foglalhatjuk el a kényelmes szállásokat, és az érkezés napján nem is kell azonnal nekiesni a fő programnak, helyette számtalan relaxáló tevékenységből választhatunk a különféle szaunáktól kezdve a billiárd, darts, csocsó vonalon át a masszázsig bezárólag. Este aztán a fa tüzelésű kemencében sült omlós húsokból álló vacsora már ráhangol a másnapra...

A második napon, fél nyolckor a böllér és a segédje nekikezd a szertartásnak, amibe mi a perzselés, tisztítás, felbontás fázisaiban kapcsolódunk be. Részt venni lehet ebben, de nem kötelező, vérmérséklet kérdése, Eljutunk a feldolgozás fázisáig, nem akármilyen hangulatban, elvégre a reggeli kezdéstől este kilencig korlátlanul fogyasztható egyebek mellett pogácsa, pálinka, forralt bor, csapolt sör vagy forró tea.

Közben muzsika szól, kemencében kovászos kenyér sül, melyet sertészsírral, kacsazsírral vagy tepertőkrémmel előételként fogyaszthatunk.

Kolbásztöltő verseny (egyéni ízlés mentén elkészített kolbászokkal), majd svédasztalos ebéd szerepel a programban, utóbbi disznótoros finomságokkal. A versenyt kóstolás és eredményhirdetés követi, majd egy kiadós szaunázás után vacsorázhat is még, aki bírja.

A zárónap korán indul, a reggelit kiegészítik az előző nap készített disznótoros ételek, az abált szalonna, a disznósajt, a tepertő. Nem mintha féltenénk bárki gyomrát, hogy üresen maradna, de az élmény mellett egy klassz útravaló csomagot is adnak ajándékba, így a harmadik napi ebédre/vacsorára sincs gond.

Ennél tartalmasabb hétvégét nehéz elképzelni, ha vidám társaságra, jó hangulatra, udvarias kiszolgálásra és kiadós falatokra vágyunk. Hát ilyen, amikor egy pálinkával kezdődik minden, s lám, kolbász lesz a végén!

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Fenyőharaszti Kastélyszálló. Fotók: Király István.