Nem biztos, hogy továbbra is nyáron a legjobb utazni a magyarok kedvelt mediterrán úti céljára

A nyári erdőtüzek és őszi árvizek után a déli ország igyekezett kihasználni az elhúzódó meleg időt, hogy meghosszabbítsa a turisztikai szezont.

Ebben pedig úgy tűnik, sikerrel jár: Görögországba tavaly ősszel mintegy 9,3 millió turista látogatott el, ami hat százalékos növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest a Görög Nemzeti Bank (NBG) trendelemzése szerint.

A tanulmányból kiderül, hogy 2023 október-novemberében, többek között a jó idő miatt tizenhárom százalékkal nőtt a beutazások száma, ez pedig ellensúlyozta a szeptemberi, árvizekkel járó szélsőséges időjárás hatásait. Ugyanakkor az utazások decemberben már kétszámjegyű növekedést mutattak, a turisztikai bevételek pedig 2023-ban elérték a 20,5 milliárd eurót.

Halkidiki, Narancspart

Az NBG elemzői szerint a 2023 utolsó negyedévében tapasztalható fellendülés, a nagyobb repülők és a hosszú távú járatok sűrűsödése 2024-re is pozitív dinamikát vetít előre. A geopolitikai és éghajlati kockázatok azonban továbbra is módosíthatják a terveket, ahogy a tavaly nyár erdőtüzek is sokak nyaralási terveit húzták keresztül.

A legtöbben Németországból, Nagy-Britanniából, az Egyesült Államok és Franciaországból érkeztek 2023-ban, ráadásul a 2019-eshez képest harmincöt százalékról negyvenhárom százalékra nőtt részesedésük a teljes turistaforgalomból.

Az őszi hónapokban Németországból és Nagy-Britanniából 800 ezer turistával több érkezett, mint 2019-ben, az Egyesült Államokból pedig hetvenezerrel utaztak többen. A szállodák forgalma hét százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a szigeteken hat, a városokban nyolc, az ország szárazföldi részén pedig tizennégy százalékos volt a növekedés, és először haladta meg a pandémia előtti szintet.

A hagyományos kedvenceken, Míkonoszon és Szantorinin azonban kilenc százalékkal csökkent a kereslet, míg Thesszáliába két százalékkal utaztak kevesebben a szeptemberi pusztító árvizek miatt.

Míkonosz

Az NBG elemzői megjegyzik, hogy a tavalyi szélsőséges időjárás rányomta a bélyegét az ágazat szezonalitására. Ugyanakkor Görögország részesedése a mediterrán piacból a 2019-es 16,9 százalékról 16,4 százalékra csökkent tavaly, így lemaradt Olaszország és Portugália mögött.

Úgy tűnik, azért teljesen még nem tűnt el az utószezon Görögországban, amit egyre inkább felfedeznek a luxusutazók is.

(Forrás: GTP, képek: Getty Images, Unsplash)

utószezon | görögország | nyaralás | főszezon | szezonok

FOLYTASD EZZEL

Tényleg elkezdődött: ezért tüntet a több ezres tömeg Európa egyik legfelkapottabb úti célján

Úgy fogja élvezni a milliárdos elit a párizsi olimpiát, amire még nem volt példa

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram