Mikor érdemes kiszervezni az online marketingedet?

Akár egyszemélyes vállalkozásod, akár nagyobb céged van, felmerülhet annak kérdése, hogy ne saját magad próbáld-e megoldani a marketingfeladatokat. A kiszervezés minden olyan feladatnál logikus lépés lehet, ahol nem tudsz, vagy nem éri meg saját munkaerőt alkalmazni.

Sok online marketing ügynökség persze felnagyítja a problémákat, hogy őket válaszd, tehát úgy gondoltuk, hasznos lehet egy olyan cikk, amely összefoglalja a kiszervezés előnyeit és hátrányait.

Milyen indokai lehetnek a kiszervezésnek?

A kiszervezésnek több módja is lehet. Nem tekinthetjük kiszervezésnek azt, amikor egy online marketing ügynökség kitanítja a cég egy vagy több alkalmazottját a marketingfeladatokra. Részleges kiszervezésnek számít a mentorálás, amikor magát az online marketing tevékenységeket az ügyfél végzi, de célzott segítséget kap hozzá.

Az igazi kiszervezés az, amikor a teljes kampány menedzselését a marketing ügynökség végzi, átvesz konkrét feladatokat a vállalkozásodtól. A kiszervezés mértékében is lehetnek eltérések. Van olyan eset, amikor minden döntés a tiéd, és a megvalósításukhoz csak kivitelezőt választasz. A stratégia kidolgozása ebben az esetben rád hárul. Ezzel azonban akadhatnak problémáid, ha a kivitelező nem képes átlátni a stratégiát.

A következő szint, amikor stratégiát választasz. Ez akkor lehet jó megoldás, ha meg tudod oldani a kivitelezést, de nincs meg a megfelelő stratégiád.

Végül léteznek a stratégiai online marketing szakemberek, akik mindkét fenti feladatot átveszik tőled. Ebben az esetben a stratégiai és kivitelezői tudásra egyaránt szükség van. A Klikkmarketingnél például megtalálod az ilyen szakértőket.

A kiszervezés indokoltsága felmerül, ha:

  • nem áll rendelkezésre elegendő tudás valamely konkrét online marketingfeladat ellátására,
  • nem elegendő a munkaerő-kapacitás a feladatok végrehajtására,
  • más tevékenységre akar inkább a vállalkozás fókuszálni.

Mit kell mérlegelni a tényleges kiszervezéshez?

Ha indokolt a kiszervezés, mérlegelni kell más szempontokat is. Figyelembe kell venni a kiszervezéssel járó költségeket, a cég imázsának változását a kiszervezés hatására, az idő és minőségi tényezőket.

Hogy megéri-e kiszervezni a tevékenységet, nem csak attól függ, hogy olcsóbb-e külső munkaerőt alkalmazni, hanem attól is, mennyire tud eredményes vagy hatékony lenni a külső szereplő. Belső munkaerőnél nem csak a munkabér jelent költséget, hanem az adott munkatárs oktatása, folyamatos továbbképzése is. Nem valószínű, hogy egyetlen munkatárs meg fogja tudni oldani az összes online marketingfeladatot.

Az időtényező is döntő fontosságú lehet. Ha egy ügynökségre bízod a feladatot, ott egyszerre több szakember tud foglalkozni a feladattal. Ami pedig a minőséget illeti, szinte megfizethetetlen egy olyan szakember, aki az online marketing minden részét átlátja és meg is tudja valósítani.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom