A héten indult útjára Németország első hidrogénmeghajtású személyvonata az alsó-szászországi Bremervörde regionális vonalán.
A jelenlegi öt szerelvényt egy év alatt tizennégyre bővítenék, amely az ott közlekedő tizenöt dízelvonatot váltja majd fel. A Coradia iLint hidrogénvonatokat a francia Alstom gyártotta, és hidrogén-üzemanyagcellákkal üzemelnek, amelyek elektromos energiát állítanak elő. A cég szerint melléktermékként csak vízgőz és kondenzvíz keletkezik, így a vonat nem bocsát ki káros anyagokat, a létrejövő hőt pedig a légkondicionáláshoz használják fel.
Az ezer kilométeres hatótávolságú járművek egész nap közlekedhetnek egyetlen tartálynyi hidrogénnel,
amellyel az útvonal mentén épített Linde állomáson töltik fel őket. (Egy kilogramm hidrogén körülbelül 4,5 liter gázolajnak felel meg). A vonatok végsebessége 145 kilométer/óra, de ezen az útvonalon nem mennek gyorsabban 80-120 kilométer/óránál.
A következő időszakban egyre több hidrogénvonattal találkozhatunk majd Németországban és máshol is, miután az Alstom huszonhét járművet szállít majd a Frankfurt környéki útvonalakra, emellett hat hidrogénvonattal készül Lombardiába, és tizenkettővel négy francia régióba.
A Németországból külföldre vezető vonathálózat is folyamatosan bővül, hamarosan közvetlen vonat közlekedik majd Berlin és Párizs között, és Londonba is el lehet indulni az ország nagyvárosaiból.
(Forrás: The Points Guy, képek: Getty Images)
hidrogén-hajtás | hidrogén | vasút | Németország | Alstom | vonat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!