Meglepő, minek köszönhető az, hogy csúcsra jár a turizmus Párizsban

Egy friss felmérés szerint egyértelmű szerepe van a két népszerű sorozatnak, az Emily Párizsban-nak és a Lupen-nek abban, hogy megemelkedtek az idegenforgalmi árak a francia fővárosban. 

A francia Nemzeti Mozi- és Animációs Központ felmérésében összesen ötszáz külföldi turista vett részt. Nyolcvan százalékuk úgy nyilatkozott, hogy érdeklődésüket az ország iránt az ott forgatott tévéműsorok vagy filmek keltették fel.

A válaszadók többsége amerikai, kínai, brit, spanyol, német és belga nemzetiségű volt, akik terveik szerint legalább egy hetet töltöttek el Franciaországban. Ötven százalékuk számára a Lupin, az izgalmas rejtélyes tévéműsor volt a fő ok, hogy a francia fővárosba látogassanak. A válaszadók negyvennégy százalékát az Emily Párizsban című sorozat mozgatta meg.

A Lupin rajongóinak körülbelül ötvenhat százaléka férfi volt, míg nem meglepő módon az Emily Párizsban fanatikusainak hatvan egy százalékát nők,

ötvenkilenc százalékát pedig a tizennyolc és harmincnégy év közötti fiatal hölgyek alkották.

A népszerű tévéműsorok nemcsak a turizmust lendítették fel Franciaországban, hanem jelentős hatást gyakoroltak más úti célokra felkeresésére is. Szicíliában például a Fehér lótusz második évada miatt özönlöttek az utazók, Izlandon pedig azt tervezik, hogy Trónok harca tematikus körutakat indítanak.

(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)

sorozat | netflix | franciaország | Emily Párizsban | turizmus

FOLYTASD EZZEL

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Wizz Air

Egy utazási szakértő elárulta, mi az a két leggyakoribb hiba, amit a repülőn alvásnál elkövetünk

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram