Ilyen a hamisítatlan brit hangulat egy luxusterepjáróban

Mióta a Jaguar Land Rover egységes stratégiával, világos célkitűzéssel és továbbra is Angliában tervezi a márkacsoport vízióját, egyre tisztábban látszik, hogy a luxusterepjárók piacán milyen jövőt képzelnek el a márkáknak. Az önállóvá vált Defender és Discovery mellett a kínálat csúcsát képviseli a Range Rover, ahol óvatosan, de megindult az elektromos átállás. De persze az erős V8-as és a nyomatékos dízelmotor egy jó darabig velünk marad.

Hogy milyen lesz a Range Rover Electric, még nem tudjuk, de már a végső teszteket futják a prototípusok, ahol akár -40 és +50 Celsius-fokos hőmérsékletre is fel kell készülniük, mivel Dubajtól a sarkkörig minden körülmény között helyt kell állnia az autónak.

És nem csak helyt kell állnia, hanem ugyanazt az egyedülálló luxust és tökéletes terepjáróképességet kell hoznia, mint a Range Rover mostani kínálatának.

Azt mondják, a teljesen elektromos Range Roverre már most nagy az érdeklődés, komoly vásárlási szándékkal regisztrálni is lehet a JLR oldalán. De maradjunk a valóságnál, a most elérhető és vezethető Range Rovereknél, mert azokból is elég szép a kínálat, méretben, felszereltségben, motorváltozatban. A Range Rover szinte összes modellje elérhető dízel, mild hibrid és plug-in hibrid erőforrással. És még csak azt sem lehet mondani, hogy egyik vagy másik motor izgalmasabb, érdekesebb lenne, mindegyiknek megvan a maga erőssége, vonzerője, életérzése.

A Jaguar Land Rover márkái közül a legerősebb identitással a Range Rover rendelkezik,

talán senkinek sem kell elmagyarázni, hogy a Land Roverek közül a Range Rover mindig kiemelkedett. A ’70-es években az első generáció még nem számított luxusautónak, de a többi Land Rover fölött állt méretben, megjelenésben. Valamikor a ’80-as években kezdődött el a Range Rover teljes leválása, ekkor kezdett luxusautóvá válni. Ma pedig már önálló márka a Range Rover, aminek több modellje is van, de mindegyikükben közös, hogy a luxus maximális, miközben a terepjáróképességre sem lehet panasz. Legutóbbi tesztünkön, ahol szinte a teljes kínálatot ki tudtuk próbálni, pazar környezetben és zseniális időjárás mellett az országúti komfortról szereztünk rövid benyomást. A Range Rover hazai forgalmazója a ZalaSprings Golf Resortban tartott nagyszabású tesztnapot, az autós túrák mellett többek közt golfleckével, jógaórákkal, szaunaszeánsszal és ginkóstolóval, hogy minden érzékünket a márkához méltó módon kényeztessék.

Hogy tisztább legyen a kép, segítünk eligazodni: az Evoque a belépőmodell, ami messziről is klasszikus Range Roverként azonosítható, de talán lágyabb, kellemes vonalaival a hölgyekhez közelebb áll.

4,4 méteres hossza városban is ideális társsá teszi, de nincs gond vele akkor sem, ha hosszabb útra kell indulni. Ezt a modellt most nem vezettük, de korábbi tapasztalataink alapján az Evoque is vérbeli Range Rover, semmilyen oldalról sem érheti panasz.

Méretsorrendben a következő a Velar, ami a Range Rover kínálatának talán legvonzóbb tagja, közepes méretű, mindenre bevethető luxusterepjáró.

Igaz, hogy 2017 óta gyártják, a tavalyi modellfrissítéssel sikerült a letisztult, elegáns belső formát a Range Rover csúcsmodelljeihez igazítani. A belső tér csodás, amiben hosszú kilométereket is élvezet eltölteni. Könnyű eligazodni a hatalmas képernyőn, mindegyik autóban hasonló a menü, egyszerű a kezelhetőség. És persze elképesztően kényelmes és finom mozgású az autó. A 3,0 literes dízelmotorral kellemes utazópartner a Velar, de az igazi csúcsváltozat a plug-in hibrid, ami 404 lóerős, és akár 64 kilométert is elmegy teljesen feltöltött akkumulátorral.

Ezt sajnos nem vezettük, de a Range Rover Sport plug-in hibrid kivitelét igen, ami szenzációs autó.

Ha nem lenne benne motor, csak önmagában állna a Range Rover Sport előttünk, már az is maga lenne a csoda.

Szoborszerű formájával, hagyománytisztelő dizájnjával, egyedi karakterével lenyűgöző.

Az autó a Range Roverre épül (aminek nincs önálló neve, de mindenki tudja, hogy az maga a csúcs Range Rover), de annál valamivel kisebb, és teljesen eltérő karakterű. Futóművén, vezethetőségén érezni, hogy itt sokkal fontosabb paraméter volt a megfelelő menetdinamika, a pontos visszajelzés az útról, kormányzásról, miközben a luxus és a magas szintű kényelem sem szenved hátrányt.

A plug-in hibrid hajtás 460 és 550 lóerős kivitelben is elérhető, és akár 122 kilométeres teljesen elektromos hatótávra is képes. De közben ott bujkál benne a kisördög, ha nem a spórolás és az elektromos haladás kicentizése a cél, akkor

élvezhetjük nyugodtan a plug-in hibrid hajtás hatalmas erejét, vehemenciáját. Elképesztő élmény.

De ne felejtsük el, hogy 4,4 literes V8-assal is kapható a Sport, amivel aztán tényleg miénk a világ. Itt nincs kompromisszum, mindent visz az 530 lóerő, a 4,5 másodperces gyorsulás és az eszméletlen hangélmény.

Teljesen más világ a Range Rover ikonikus modellje, az igazi, nagy Range Rover, ami klasszikus vonalaival, hatalmas méreteivel, egyediségével kiemelkedik a többi modell közül. Ha nem lenne elég az ötméteres hossz, semmi probléma, rendelhető hosszabb kivitelben is az autó. A csúcsmodellben itt is V8-as, 4,4 literes motor dolgozik, 530 lóerővel és 750 Nm-es nyomatékkal. Itt persze nem a száguldás és a minél előbbi megérkezés a cél, hanem az út maximális élvezete. Kényelmes fotelben, kellemes környezetben telik az út, mindegy, hogy melyik ülés jut nekünk. A rugózás elképesztően komfortos, de hogy ne felejtsük el, hogy a Range Rover továbbra is igazi terepjáró, és a paraméterek között a gázlómélység is fontos szereplő: 90 centiméteres vízen gond nélkül át lehet kelni ezzel a gördülő nappalival.

Ez is érdekelhet:

Kimeríthetetlen kalandor a V8-as Land Rover Defender

525 lóerővel kétségkívül ez a Defender legizgalmasabb változata.

prémiumautó | range rover | szabadidő-autó | luxusterepjáró | range rover evoque

FOLYTASD EZZEL

Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram