Ötödször szervezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a 360 Design Budapest kiállítást, amely idén egy nagymúltú építészeti remekként ismert helyszínen nyílik meg a nagyközönség előtt. A nemzetközi és hazai alkotók munkáit felsorakoztató tárlat 2024-ben újragondolt koncepcióval, idén először az MDDÜ által szervezett Budapest Design Week eseménysorozatának központi kiállításaként tér vissza.
Ötödször nyitja meg a kapuit a Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállítás a nagyközönség számára idén ősszel: a nemzetközi és hazai alkotók munkáit prezentáló dizájntárlat október 15-20. között lesz látható.
A kiállítás célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a dizájn- és kreatívszektor értékeit és lehetőségeit, valamint 360 fokban bemutatni a magyar és nemzetközi tárgykultúra élvonalát, kulturális sokszínűségét és többszáz éves hagyományait.
Az esemény nemcsak a kortárs magyar dizájnmárkák, ipar- és képzőművészek közötti kapcsolatot erősíti, hanem találkozási lehetőséget, szakmai platformot is biztosít a különböző lokális és nemzetközi kreatív iparági szereplőknek, amely ezáltal a versenyképességet, kreatívipari ökoszisztéma alakulását segíti elő. A jövőben 360 Design Budapest a Budapest Design Week első számú szakmai platformjaként erősíti a kreatívágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését.
„A 360 Design Budapest regionális kiállítás ötödik évfordulója mérföldkövet jelent. Évről évre több ezer érdeklődőt vonz a kiállítás, amelyen az idei rekordot döntő jelentkezések révén minden eddiginél több lokális és nemzetközi alkotó kaphat lehetőséget a bemutatkozásra – nyilatkozta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója. – A dizájn és művészetek kulturális szempontból számos ponton keresztezik egymást, ezt hivatott bemutatni az idei 360 Design Budapest is, amely az Építészeti és Közlekedési Minisztériummal való együttműködés során kiválasztott nagymúltú helyszínen, a Nyugati Pályaudvar egykori várótermében várja a látogatókat. Ez a régió egyik meghatározó kiállítása, a helyszínválasztásunk amellett, hogy az esemény összekötő hídszerepére utal, összhangban van azzal a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott célunkkal, hogy Magyarország és Budapest a régió meghatározó kreatívipari és design központja legyen.
Az ehhez hasonló események a kreatívipari ökoszisztéma megerősítésének egyik eszközét jelentik, amely hosszútávon hozzájárul az iparág versenyképességének növeléséhez, elősegíti a nemzetközi színtérre való kilépés lehetőségét és a kreatívipari szereplők globális integrációját.”
Az októberi kiállításon, a Nyugati Pályaudvar helyszínén több száz négyzetméter áll majd rendelkezésre a beérkezett rekordmennyiségű pályamű bemutatására. A központi és grandiózus helyszín a kelet és nyugat összekapcsolásával a hazai és nemzetközi dizájnszíntér találkozására, egyesülésére és átjárhatóságára reflektál, kiválóan illeszkedik az esemény értékteremtő-értékmentő stratégiájába. Amellett, hogy a rekonstrukció alatt álló és felújított terek új funkciót kapnak, lehetőség nyílik a történeti lokációk bemutatására, gazdag múltjának ismertetésére.
A 360 Design Budapest installációja a tér indusztriális jellegére, rekonstrukciójára reflektál. A rendezési elv lehetővé teszi, hogy 360 fokban járjuk körül a nemzetközi és magyar tárgykultúra kiemelkedő példáit. Az installációs térben hazai gyártók is megjelennek, egyedi kitelepüléseken keresztül mutatkoznak be a szakmai közönségnek.
A kiállítás kurátori koncepciója a magyar iparművészet és dizájn kulturális mélységeit emeli ki, rámutatva, hogy a diszciplínák az évszázadok során a nemzeti identitás központi alappilléreivé váltak.
A 360 Design Budapest bemutatja, hogyan öltenek új formát a szecesszió és az art deco gazdag esztétikai hagyományai a kortárs tervezők alkotásaiban, miközben a fenntarthatóság jegyében a körforgásos gazdaság és a tartós megoldások is előtérbe kerülnek.
Az MDDÜ három kiállítási kategóriában – Brand Product, Collectible Design, valamint Prototípusok és/vagy Digitális tervek – hirdetett pályázatot feltörekvő alkotók, formatervezők, ipar- és képzőművész hallgatók számára. A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be, amelyből egy szakmai bírálóbizottság választotta ki a legkiemelkedőbb tárgyakat a kiállítási koncepcióba. Az MDDÜ külön jelentkezést biztosított a feltörekvő alkotók, formatervezők és művészek számára, amelynek eredményeképpen idén közel 30 fiatal tehetség munkája debütálhat a 360 Design Budapest kiállításon.
Az idei évben „Meet the Designer and Manufacturer” kapcsolatépítést ösztönző találkozóra várják a szakmai közösséget. Továbbá helyszíni beszélgetésekkel és exkluzív tárlatvezetésekkel készülnek a látogatóknak, amely során Vitáris Iván és Schoblocher Barbara zeneművészeti megközelítésből, míg Nemes Márton, Tombor Zoltán képzőművészeti fókuszból mutatják be a sokszínű tárlatot. A tárlatvezetők sorához Szamosi Zsófia színésznő és Keller Adél tiktokker csatlakozik.
A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt figyelmet szentel az edukációra és tudásmegosztásra, ezért ingyenes, élményalapú szakmai tárlatvezetést biztosít a szakképzési és felsőoktatási intézmények, tanulói és oktatói számára. A 360 Design Budapest 2024-es kiállításának együttműködő partnerei az Art Market Budapest, az Iparművészeti Múzeum és a Bayer Construct Zrt., az esemény médiapartnere az ELLE Decoration belsőépítészeti szaklap.
A programsorozaton a korábbi évekhez hasonlóan a nemzetközi szaksajtó kiemelkedő szereplői is tiszteletüket teszik, akik egy sokszínű hospitality túra keretén belül ismerkedhetnek meg Budapest ikonikus helyszíneivel, kulturális örökségével és kiemelkedő gasztronómiai különlegességeivel.
A tavalyi 360 Design Budapestről készült visszatekintő cikkünket itt találod.
(Forrás: közlemény)
360 Design Budapest | magyar divat és dizájn ügynökség | kiállítás | dizájn | design | hfda
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!