Mivel a keresettebb pozíciókra megírt álláshirdetésekre jó esetben is több száz pályázat kerül beküldésre, így a kiválasztást végző személyeknek legtöbbször csak arra van idejük, hogy az önéletrajzokat tüzetesebben átvizsgálják a szemükkel. Teszik mindezt azért, hogy lássák, megjelennek-e bennük az adott területtel kapcsolatos gyakran használt kulcskifejezések.
Sőt, sok helyen már nem is a HR-esek feladata az előszűrés, hanem az ATS szoftvereké, amelyek szintén csak akkor engedik tovább a következő körbe a jelentkezőt, ha a Kaposvarallas oldalán vagy az egyéb állásportálokon megjelent hirdetésre beküldött önéletrajz és motivációs levél tartalmazza a szükséges kifejezéseket.
A kulcsszavak használata tehát kiemelt részét képezi az álláspályázat optimalizálásának. Legalább négy-öt darabot érdemes elhelyezni belőlük ahhoz, hogy az egyébként jól megírt pályázatunk ne a kupac aljára kerüljön. De mégis hogyan azonosíthatjuk be ezeket a kifejezéseket?
Olvassuk át még egyszer az álláshirdetést!
Az álláshirdetések többször történő átolvasása az egyik legjobb módszer annak a meghatározásához, hogy melyek lesznek a pozíció és az iparág szempontjából releváns kulcsszavak.
De, ha szeretnénk biztosra menni, akkor bemásolhatjuk a szöveget akár egy szófelhő-generátorba is, amely kilistázza nekünk a leggyakrabban használt kifejezéseket belőle. Ezek közül pedig nekünk kell kiválasztani azokat, amelyeket el szeretnénk helyezni a pályázatunkban.
Hogy egy példával is illusztráljuk a dolgot: lehet, hogy az előző munkahelyünkön a feladatunk megnevezése a “Customer Supply Menedzsment” volt, de a legtöbb helyen ezt logisztikaként ismerik. Így a hirdetésbe és a keresőmotorokba is ezt a kifejezést írják be általában a toborzók. Hiába hangzik tehát az előbbi sokkal szebben, nekünk akkor is az utóbbit kell használnunk.
Amennyiben pedig a maximális sikerre törekszünk, akkor elemezhetjük akár több azonos pozícióról szóló hirdetés szövegét is. Azok a kifejezések ugyanis, amelyek mindegyikben szerepelnek szinte biztos, hogy a legkeresettebb kulcsszavak közé tartoznak.
Megnézhetjük a cég weboldalát is
Érdemes a potenciális munkaadók webhelyét is felkeresni, mivel ezeken több olyan kulcsszót is találhatunk, amelyek tükrözik a szervezet értékeit. Abban az esetben pedig, ha ezeket össze tudjuk egyeztetni a saját értékrendünkkel, akkor azokat az önéletrajzba és a motivációs levélbe is nyugodtan beleírhatjuk.
Kutakodjunk kicsit a LinkedIn-en!
Az is egy nagyszerű módszer lehet a releváns kulcsszavak azonosítására, ha felkeressük a cég azon dolgozóinak LinkedIn profilját, akik hasonló vagy magasabb beosztásban dolgoznak, mint amit mi meg szeretnénk pályázni.
A cikk befejezéseképpen még annyit említenénk meg, hogy ne mindig csak a beazonosított kulcsszavakat használjuk, hanem próbáljuk meg az ismertebb szinonímáikat is. Ezzel ugyanis megmutathatjuk a toborzóknak, hogy igazán gazdag szókinccsel rendelkezünk.
(Szponzorált tartalom)
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!