Az eredményes B2B értékesítés automatizációs lehetőségei

Milyen automatizációs lehetőségek adottak a B2B értékesítés eredményességének és hatékonyságának a növelése céljából? Illetve mire lehet szükség ahhoz, hogy ezeket a célokat sikerüljön is elérni?

A cikkben erre a kérdéscsoportra fogjuk megadni a részletes választ, remélhetőleg megvilágítva a B2B sales automatizálásában rejlő komoly potenciált.

Így kezelhetők a B2B értékesítési feladatai mindig időben és elmaradás nélkül

Legyünk őszinték, mára az idő faktor az egyik legfontosabb tényezővé vált abból a szempontból, hogy egy-egy érdeklődőből sikerül-e ügyfelet formálni. Ha nem történik meg időben a lead kezelése, akkor az illető könnyen elmehet vásárlás nélkül.

Ebben segíthet az, ha a B2B értékesítésért felelős munkatársak mindegyike olyan szoftverben dolgozik, amely nem engedi a szükséges teendőkről való megfeledkezést. Például úgy, hogy névre szóló, határidővel ellátott teendőket rendel az adott értékesítőhöz.

Hogy ne kelljen sokáig keresgélni egy megfelelő szoftver vagy rendszer után, most segítünk a megoldásban. A modern CRM rendszerek azok, amelyekkel kivitelezhető az ilyesfajta átlátható és automatizált működés.

A CRM hozzáadott értéke a B2B értékesítés hatékony menedzselésében

Akár kimenő hívásról, akár beérkező telefonról van szó egy-egy érdeklődő esetében, a sales eredményességének esélyét nagyban növeli, ha minden szükséges információ egyetlen egy helyen érhető el. Vagyis a sales területért felelős kolléga pikk-pakk utána tud nézni, miről beszéltetek az adott érdeklődővel, illetve mik voltak a kifogások az értékesítési folyamat során. Ez az extra informáltság komoly segítség.

Ahogyan a marketing automatizálás során a MiniCRM által generált B2B értékesítési riportok is. Egy-egy ilyen tematikus riport segítségével rögvest nyomon követhető a marketing csatornák eredményessége, az új érdeklődők számának alakulása, valamint az árbevétel alakulása egyes időszakok és az értékesítők alapján.

A B2B értékesítés automatizálásának lehetőségei CRM segítségével

Hogyha automatizmusokkal is szívesen megtámogatnád és hatékonyabbá formálnád a B2B sales folyamatokat, akkor például beállíthatsz személyre szabott e-maileket, sms-eket és teendőket.

Sőt, ezzel együtt a kiküldött árajánlatokhoz kapcsolódó utánkövetés teendői, vagy alternatívaként az előmelegítő e-mail marketing kampányok is ide sorolhatók. Emellett pedig az elveszett érdeklődő kérdőív, illetve a beragadt érdeklődő eszkalálás szintén olyan feladatok lehetnek, amelyeknek az automatizálása szintlépést jelenthet a B2B sales eredményeit tekintve.

Vagyis nem is érdemes tovább magyarázni, mennyire komoly potenciál rejlik a B2B értékesítés automatizálására vonatkozó törekvésekben. Pláne akkor, ha a megvalósításhoz felhasználóbarát CRM rendszer használata történik.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

A Duna válasza a rooftop bárokra a Szabadság és az Erzsébet hidak ölelésében

Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram