Csak nálunk: itt van Európa egyedülálló túraversenyének aftermovie-ja!

Közel 1300 kilométeres táv, harminc óránál is több mért vezetés, lenyűgöző tájak, látványos járgánycsodák. Ez a maga nemében különleges Balkan Rally, ami egyszerre túraverseny és mozgó járműkiállítás. Az ötnapos autós-motoros kalandról egy mindenkit azonnal berántó kisfilm készült, amit a Roadsteren lehet először megnézni!

Nemcsak hegyeket, dombokat, kikötőket, szerpentineket, hidakat megörökítő szuperlátványos drónfelvételek, és elkapott emocionális pillanatok láthatók ebben az energiával teli összeállításban, hanem az itt-ott felbúgó motorhangok is abszolút autentikussá teszik a néhány perces felvételt, melynek végén csakis arra tudunk gondolni, milyen jó lehetett ezt a túrát résztvevőként megélni.

A mezőny egy nyáridéző forró őszi napon gyülekezett a Hotel Budapest parkolójában, hogy aztán öt nappal később már a Kotori-öbölnél hasítsa át a célszalagot. Harminc- és negyvenéves autók alkották a mezőny törzsét, amiből harminckét négykerekűt és öt kétkerekűt jegyzett a statisztikai lap, összességében pedig majdnem száz fő teljesítette a szakaszokat.

Az egyes rajtszámot a legöregebb gépjármű, egy 1959-es Austin Healey Sprite viselte, a legfiatalabb iparművészeti különlegesség, egy ’92-es Volkswagen Golf Cabrio volt, de végszóra befutott egy ’74-es BMW R90, a Balkan Rally motoros kategóriájának egyetlen veterán járműve is.

A versenyen – mivel végig közúton zajlik – természetesen nem az győzött, aki a leggyorsabban teljesítette az etapokat. Mindenki ezer ponttal indult neki a kihívásnak, melyből a szervezők akkor vontak le pontokat, ha az adott versenyző elhagyta az előre megszabott útvonalat, eltért az elvárt menetidőtől, vagy nem teljesítette az ellenőrzőpontokon kapott feladatokat. A tökéletes útvonalat egy aprólékos leírásból és a mellé adott térképszelvényekből, az optimális menetidőt pedig a verseny során kapott feladatokból kellett kisilabizálni, miközben fotókat is kellett készíteni egyes nevezetességekről, melyek elmulasztását komoly pontvesztéssel büntette a versenyszabályzat. Motoron neccesebb volt a helyzet, mert a kapott itinert, mely az útvonal részletes leírását tartalmazta, nyeregben nem lehetett vezetés közben tanulmányozni, muszáj volt kidolgozni valamilyen taktikát, hogy ne vesszen el végleg az ember.

Az első napon a csodás Káli-medencén keresztül érkeztek meg a versenyzők Keszthelyre, "természetesen" a Festetics-kastély udvarába, másnap pedig már átlépték a határt: Horvátországon át nyomták a pedált vagy húzták a gázkart egészen a boszniai Banja Lukáig, ahol egy városi sétán nyújtották ki az elgémberedett testrészeket. A napot a szálloda tetőteraszán megtartott közös vacsora zárta.

A következő reggel Szarajevó felé kanyarogtak, ahol a Fehér Erődnél hajthattak át a célon, pihenésképp az 1984-es téli olimpia bobpályáját nézték meg madártávlatból. Ezt követően a verseny talán legtechnikásabb etapja a bosnyák-montenegrói határtól a Durmitor-hegységet átszelve érte el Kolasint. Az útvonal egészen lenyűgöző volt: jobbra a felduzzasztott Piva valószerűtlenül türkizkék vize, balra meredek sziklafal festette meg, melyen itt-ott kivilágítatlan alagutak vágnak keresztül.

A mindent eldöntő utolsó szakaszt elképesztő tájak kísérték a Kotori-öbölig. A 2023-as Balkan Rally a Herceg Noviban található Lazure Hotel & Marina luxusszállodában egy gálavacsorával egybekötött díjátadóval zárult,

melyen motoros kategóriában testvérlapunk, a Player újságírója, Nagy Gergő vehette át az első helyért járó trófeát.

– Kétségem sincs afelől, hogy én vagyok a legkevésbé tapasztalt motoros, akinek a kanyargós részeken bőven a komfortzónáján kívül kellett hajtania, amikor megpróbálta tartani az iramot a többiekkel. A szerencse állhatott mellém, miközben én csak megpróbáltam a legtöbbet magamba szívni az utazás lenyűgöző látványosságaiból, és a maga teljességében megélni a verseny nyújtotta izgalmakat – mondta a győztes.

A Balkan Rally tehát ma még érdekesség és kuriózum, holnap vagy holnapután akár már Európa egyik legnagyobb presztízsű autós-motoros eseménye is lehet.

(Fotók: David Marvier, Guld Péter, Dömölky Dániel, Keszi Róbert, Teszáry Mátyás, Hollós-Zsiga Levente és Günther Tamás)

 

túra | aftermovie | verseny | balkan rally | autós | motoros

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom