A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) augusztus 26. és szeptember 1. között tizennegyedik alkalommal rendezi meg a közép-európai régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Az SS25-ös szezon középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A rendezvény kiemelt célja hidat képezni a régiós országok között, valamint új utakat nyitni a nemzetközi színtér felé, a tervezők számára.
A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hub-nak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.
Eddig soha nem látott számban, közel száz tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat.
Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét. A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség.
Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fonja szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szervező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében. A BCEFW programjában nagy hangsúlyt kapnak a hazai és regionális divatszcéna legújabb szereplői, ugyanis a young talents kategóriára minden korábbi évet meghaladó mennyiségű jelentkezés érkezett. Idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.
– Miniszteri biztosként egyik elsődleges feladatom a kreatívipari ágazatok fejlesztésének ösztönzése, hogy azok hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességének további megerősödéséhez, a gazdasági teljesítmény és a hozzáadott érték növekedésével. A Magyar Divat & Design Ügynökségben az elmúlt hat évben végzett munka támogatja ezt a célkitűzést, amelynek egyik zászlóshajó projektje a BCEFW. Szezonról szezonra több ezer fős közönség érkezik a rendezvényre, ahol az eddigi tizenhárom alkalommal összesen 67 magyar és 44 régiós divatmárka mutatkozott be, nemzetközi influenszerek és hazai véleményvezérek tudósítottak az eseményekről. A mostani rekordszámú, közel száz tervezői jelentkezés bizonyítja a BCEFW meghatározó pozícióját, és jelzi, hogy a hazai és régiós szakmai közösségben is ez az a platform, amelyet a márkák választanak kollekciójuk bemutatásához – emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be. A Conscious by BCEFW azokat a márkákat fogja össze, amelyek a leginkább tudatosak a fenntarthatóbb törekvésekben és megfeleltek a szakmai kritériumrendszernek. Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti.
A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
A korábbi években népszerűvé vált Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén. A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára Az inspiráló, élményalapú programsorozatban bepillantást nyerhetnek a divatszcéna és kreatívipar kulisszái mögé, újdonságként szépségiparról, fotós és filmes karrierutakról, valamint nemzetközi sikereket elért szakemberekről tudhatnak meg többet a résztvevők.
Rekordszámú partner jelentkezett, hogy eseményével csatlakozzon a BCEFW programjához. A Budapest különböző pontjain, és egyes vármegyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.
(Forrás: HFDA, fotók: Ajkai Dávid)
divat | esemény | Budapest Central European Fashion Week | bemutató | budapest
Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!