A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívvel méri fel a Booking.com késedelmes fizetésének hatásait a szálláshely szolgáltatók körében. Az eddig beérkezett csaknem hatezer válasz alapján minden második szolgáltatót érint a fennakadás, leginkább a főként családi vállalkozások által működtetett magán- és egyéb szálláshelyeket - közölte az MTÜ kedden.
Kiemelték, hogy a helyzet kritikus: minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja és az érintettek nyolcvan százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshelyközvetítő oldal az elmúlt hetek szállásdíjait. Sőt, a válaszolók harmincnégy százaléka azt jelezte, hogy a rendszer szerint nekik van tartozásuk az oldal felé. Az MTÜ a sérelmet szenvedett szolgáltatók támogatására
jogsegély szolgálatot indít és egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal.
Az online szállásfoglaló platform pénzügyi rendszerének nyári karbantartására hivatkozva a Booking előzetesen közleményben tájékoztatta a szállásadó partnereit az utalások várható csúszásáról és a megszokott fizetési ütemezés július 27-e utáni helyreállításáról. Bár azóta indultak a Booking.com részéről tranzakciók, a határidőt követően továbbra is akadozó ügyfélszolgálatról és késedelmes fizetési teljesítésről számolnak be a szállásadók - ismertette az MTÜ.
A közlemény szerint az ügynökség a probléma feltárására augusztus 4-én kérdőíves felmérést indított a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshelyek körében, a kérdőívet eddig csaknem hatezren küldték vissza kitöltve, túlnyomó többségben (hetvenkilenc százalékban) családi vállalkozásban üzemeltetett magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek. Az eddigi válaszolók közel felének működését nehezíti a fennakadás,
nyolcvan százalékuk azt sérelmezi, hogy a szállásdíjat a mai napig nem kapta meg a szállásközvetítő cégtől.
"Felháborító és elfogadhatatlan, hogy egy olyan ágazatban, amelyben az értékesítés mára nagyrészt az online térben zajlik, az egyik meghatározó multinacionális szereplő épp a kisvállalkozókkal szemben próbálja érvényesíteni erőfölényét, és ezzel családok ezreinek megélhetését veszélyezteti. Ráadásul teszi ezt éppen a főszezonban" - jelentette ki a közlemény szerint Guller Zoltán, az MTÜ igazgatóságának elnöke. Hozzátette: az MTÜ egyeztetést kezdeményez az érintett hatóságokkal, a bajba jutott vállalkozások számára pedig jogsegély szolgálatot indít. A károsultak kérdéseit a [email protected] e-mail címen fogadják.
Az ügynökség által indított felmérésben eddig kettőezerkétszázkilencven vállalkozás nyilatkozott úgy, hogy tartozik neki a szállásközvetítő cég. Mindössze öt százalék válaszolta azt, hogy ez az összeg százezer forint alatti, míg harminc százaléknak száz-ötszázezer forint közötti összeggel tartozik, huszonnyolc százaléknak ötszázezer és egymillió forint közötti összeggel, huszonhat százaléknak viszont egymillió feletti összeget nem utalt még el az online platform. A közlemény szerint harmincnégy százaléknál a rendszer nem a késedelmes fizetést jelzi, hanem tartozást az oldal felé.
Mindössze tizenöt százalék volt annyira szerencsés, hogy jelentős csúszással ugyan, de megkapta a szállásdíjat.
Az érintettek közel fele nehezményezte azt is, hogy a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen. A felmérés kiterjedt a tájékoztatás módjára is: a válaszolók huszonöt százaléka nem kapott semmilyen tájékoztatást, és ami szintén kifogásolható, hogy huszonöt százalékuk visszajelzése szerint a probléma kapcsán a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni.
A szolgáltatók válaszait augusztus 11-ig várja az ügynökség - olvasható az MTÜ közleményében.
(Forrás: MTI, fotók: Getty)
késedelem | csőd | kifizetés | mtü | booking | szálláshelyfoglaló
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!