A Bugatti neve egyet jelent a világ leggyorsabb szuperautóival, és bár a Chiron végsebességére senki sem panaszkodhat, most kijött a még gyorsabb Super Sport változata.
Az 1001 lóerős Veyron megjelenése új fejezetet nyitott a szupersportautók történetében: a Bugatti csúcsmodelljével tizenhat éve 408 km/órás sebességet értek el, ezzel megdöntötték a sorozatgyártású modellek rekordját. 2010-ben a Super Sport változata még ennél is tovább ment, amikor 431 km/órás sebességet futottak meg vele.
Az utódja minden téren felülmúlja a Veyront, még a sebességével is. 8 literes, 16 hengeres, 1500 lóerős motorjával a Chironnak már az alapváltozata is 420 km/órára képes, és a Bugatti azt is megmutatta, hogy milyen lehetőségek vannak a szupersportautójában, amikor
2019-ben egy átalakított karosszériás prototípussal elérték a 490 km/órát.
Csak azért nem számít hivatalos sebességrekordnak az eredmény,
mert a Volkswagen németországi tesztpályáján a burkolat sajátosságai miatt csak az egyik irányban futották meg ezt a tempót, pedig a Guinness szabályzata előírja, hogy az időjárási és domborzati viszonyok kiegyenlítésére a két irányban elért sebesség átlaga adja a rekordot.
A Chiron által elért sebesség ennek ellenére is több mint figyelemreméltó, és a Bugatti most
a vevőinek is elérhetővé teszi a csúcsra törő szuperautóját.
A most leleplezett Super Sport változat ugyanis azt a 25 centiméterrel nyújtott, áramvonalasabb formájú karosszériát kapja, mint a 490 km/órával száguldó prototípus.
A Super Sport motorja is erősebb a szériamodellénél,
1600 lóerőre képes, amivel 5,8 másodperc alatt éri el a kétszázat, és 12,1 másodperc múlva háromszázzal száguld. A Chiron végsebességét ennél a változatnál 420-ról 440 km/órára növelték, és izgalmas részlet, hogy padlógáznál 400 km/óra felett kapcsolja a sebességváltó a hetedik fokozatot.
A csúcsmodell nemcsak a nyúlánk formájával, hanem a nagyobb légbeömlőivel, a teljesen a karosszériába simuló hátsó szárnyával és az egymás fölött elhelyezett dupla kipufogóvégével is különbözik a többi Chirontól. Stílusos részlet, hogy az első kerekek fölé éppen
olyan kerek légkilépőket tettek, mint a legendás EB110 Super Sport változatára.
A Bugatti újdonsága annak ellenére, hogy szédítő sebességre képes, kényelmes túrakocsi is
egyben, amivel alighanem a vásárlói igényekre válaszolnak: többen fogják kontinenst átszelő utazásra használni, mint versenypályán próbálgatni. Az adók nélkül is 3,2 millió euróba kerülő Super Sport első példányait 2022-ben vehetik át a vevők.

Szélsebes kínálat
A Bugattinál ügyesen alakítják a kínálatot úgy, hogy minél többet hozzanak ki egyetlen modellből. A Chironnak már korábban megjelent a sportos hangulatú Sport és a versenypályára szánt Pur Sport változata, de az egyedi karosszériás, limitált példányszámú Centodieci és Divo, valamint az egyetlen példányban készülő La Voiture Noire is a Chiron technikáját használja.
szupersportautó | bugatti chiron | bugatti veyron | bugatti | bugatti chiron super sport | sebességrekord
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!