Ha nem akarjuk, hogy eltűnjön a csomagunk.
A több poggyásszal utazás alkalmanként bajosnak bizonyulhat, miután mindenki elfoglalja a helyét a fedélzeten. Egyes fapados járatokon zsúfolt lehet az utastér; a fej feletti tárolók és az ülések alatti terület is teljesen megtelhet.
A nagy sietségben – és hogy legyen helyük a csomagoknak –, az utasok előszeretetettel esnek kísértésbe, hogy a legközelebbi szabadon árválkodó helyre pakolják el a poggyászukat a beszállást követően. Ez a hirtelen döntés váratlan következményekkel járhat: elszakadhatnak a csomagjuktól, ami nem éppen ideális módja egy nyaralás megkezdésének.
A légiutas-kísérők feladata gondoskodni arról, hogy minden elférjen a kabinban, ami néha a csomagok átrendezését igényli. Ez magában foglalhatja a holmik átpakolását is.
Valencia Rae, egy floridai légiutas-kísérő ezzel kapcsolatban elárulta, hogy általában kiveszi a kisebb tárgyat a fej feletti tárolóból, majd megkérdezi: "Ez kié?" Amennyiben senki sem válaszol, közli, hogy el kell távolítania onnan, ha nem derül ki. – Legtöbbször olyan táskáról van szó, amelyek beférnek az ülés alá, vagy elférnének egy kisebb helyen. Mindig arra törekszem, hogy a táska tulajdonosa tudjon róla, ha a csomagját áthelyezzük – mondja. Szerinte teljesen elfogadható, ha a táskát egy kicsit távolabb tesszük attól a helytől, ahol ülünk, feltéve, ha az a látóterünkben marad.
Karina Kay, egy Las Vegas-i légiutas-kísérő azt javasolta, ha elfogy a hely a fej feletti tárolókban, akkor az ülés alá pakoljuk a holminkat. A legtöbb repülőgépen ugyanis nincs elég hely a szekrényekben ahhoz, hogy mindenki ott tárolhassa a csomagjait. Természetesen mindannyian kényelmesen szeretnénk utazni, de a beszállás után érdemes még magunknál tartani a személyes tárgyainkat. Adjunk esélyt a nagyobb kézipoggyásszal érkezőknek, hogy elhelyezhessék a csomagjaikat.
Egyes utasok azzal szoktak érvelni, hogy ha fizettek a csomagfeladásért, akkor jogukban áll a fej feletti tárolót tetszésük szerint használni. A légiutas-kísérők közül néhányan ezt másképp látják.
Lucy Williams úgy véli, hogy mivel az utasok "érkezési sorrendben jönnek", ezért tekintettel kell lenniük másokra. – Ha valaki fizet azért, hogy feladja a csomagját, miért nem teszi mondjuk a kisebb holmiját a fej feletti tárolóba? Mindig elmondom, hogy szükségünk van a helyre, aztán megkérdezem, nem tudják-e esetleg az ülésük alá pakolni a csomagjukat. De sosem erőltetek semmit – vallja.
A hatékonyság kulcsfontosságú ezekben a helyzetekben, mivel késéseket okozhatnak azok az utasok, akiknek sokáig tart kitalálni, hová pakolják a csomagjaikat. A repülőgép ajtajai pedig addig nem záródnak be, amíg minden csomagot megfelelően el nem helyeztek.
Ha nincs elegendő hely a csomagok számára, előfordulhat, hogy a személyzetnek kell felcímkéznie a poggyászokat, és aztán a raktérbe pakolniuk, ami időigényes lehet, és potenciális késéshez vezethet.
A légiutas-kísérők mindig szolgálnak fel főtt ételt a hosszú távú járatokon. Gyakran jönnek azonban furcsa óhajok az utasoktól, a Plus Ultra légitársaságnál kabinfőnökként dolgozó Nerea González el is árulta a legbizarrabb eseteket, melyek az első osztályról érkeztek.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
fedélzet | repülés | tipp | figyelmeztetés | légiutas-kísérő | tárolás
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!