Ebben az újraértelmezett párizsi cipőboltban akár lakni is lehetne

A németek legmenőbb cipőmárkája Párizs belvárosában nyitott bemutatótermet, ezzel pedig elérte a kúlságfaktor csúcsát.

A Birkenstock 1774 óta gyárt cipőket és papucsokat. Kezdetben inkább orvosok és egészségügyi szakemberek vagy a lábukat terhelő dolgozók legjobb barátja volt a korlátozott fazonban készülő bőrklumpa vagy -papucs, később azonban a márka egyre inkább bekúszott a hétköznapokba, és minden erejével azon volt, hogy bekerüljön a trendeket diktáló brandek közé.

A cég több hullámvölgyet megélt már: amíg például a hatvanas-hetvenes években az amerikai hippik és a tőlünk nyugatabbra található országok ikonikus divatkiegészítői voltak ezek a bőrből készült, vastag pántos gyógypapucsok, addig a 2000-es években már cikinek számított “Birkit” hordani.

Néhány évvel ezelőtt azonban ismét betörtek a piacra, és elkezdtek merészebb mintákhoz, színekhez és anyagokhoz – például habszivacshoz – nyúlni, amivel újra felkeltették a divatvilág érdeklődését.

Nyáron már szinte képtelenség úgy végigmenni az utcán a világ bármely pontján, hogy ne fussunk bele egy-egy, vagy inkább több pár Birkenstock papucsba.

Az idei évben kicsúcsosodó népszerűségen fellelkesülve és új, 1774-es retrokollekció piacra dobásának okán, a cég dobbantott egy nagyot, és a londoni székhelyű Vinson&Co tervezőirodával karöltve megálmodott egy párizsi bemutatótermet, amelyet nyugodtan nevezhetünk akár bemutatólakásnak is, mivel egy régi – de patinás – bérház lakásában rendezték be. A felkapott Rue Saint Honoré-n található showroom és üzlet stílusosan a Birkenstock1774 nevet kapta.

A 170 négyzetméteres, 19.századi apartman adottságai a tökéletes kifinomultságot testesítik meg. A francia nagypolgári lakásokra jellemző díszes, fehér falak, a kőből készült kandallók és a fapadlók jó alapot szolgáltattak a minimalista enteriőrhöz, ami leginkább a földszínekre épít, és a legmodernebb dizájnkiegészítőket vonultatja fel az 1940-es évektől egészen napjainkig.

“A Birkenstock elképzelése az volt, hogy egy tágas, fényes és nagyon neutrális térrel dolgozzunk. Egy rugalmas, jól alakítható teret akartak – nyilatkozta a kezdetekről Nick Vinson a Vinson&Co alapítója. Szándékosan szerettem volna meghagyni a lakás patináját, mert szerintem ez jól passzol a több évszázada működő cég történetéhez. Ráadásul a cégnek legalább olyan jól áll az idő előrehaladása, mint ennek az épületnek” – tette hozzá.

A lakást tölgyfából készült polcokkal és különböző székekkel rendezték be, de az egyik szobában például egy 1940-ben készült bárkocsit is találunk, és érkeztek darabok például Indiából is. A koncepció szerint a kiállított lábbelik küldetése, hogy egyszerűen beleolvadjanak a környezetükbe, és úgy egészítsék ki a teret, mintha kézenfekvő lenne, hogy a lakás különböző részeiben – a polcokon vagy a székeken – egy-egy papucs hever. Látszólag ugyanúgy funkcionálnak, ahogyan egy lámpa vagy egy festmény, olyannyira, hogy már-már félve nyúlnánk oda egy kiállított darabért.

A tervezők minden apróságra odafigyeltek: a teret hatalmas, padlótól plafonig érő tükörrel nagyították még tovább, a minimalista kifinomultság érzetét pedig apró kerámiákkal, absztrakt festményekkel és natúr színű szövetekkel, illetve háncsból készült szőnyegekkel érték el.

Afelől semmi kétségünk nincs, hogy a Birkenstock1774 bemutatórem már most minden Birkenstock-rajongó divatguru és belsőépítész térképén ott szerepel.

Ez is érdekelhet:
Így vette be Detroitot egy napszemüveg, amit a Ferenciek terén készítettek

Zack Tiptonnal a Ferenciek terén található Tipton Showroomban és műhelyben találkoztunk, ott faggattuk ki arról, hogyan jött létre a kultikus Motown Records-szal közös kollekciójuk.

bolt | showroom | birkentock | dizájn | párizs | cipő

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Tényleg ez a világ legjobb luxusterepjárója? Most kiderül!
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom