Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én.
Az Él a Zene! célja előtérbe helyezni a magyar szerzőket, előadókat és dalokat. Az Artisjus Egyesület által támogatott kezdeményezés nagykövete négy hölgy, akik munkájukkal hidat képeznek a dalok és a közönség között – közölték a szervezők hétfőn.
Az Él a zene! 2022-ben indult, amikor mintegy ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. A kezdeményezés tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá.
Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia, az ő közreműködésükkel több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitneszteremben, cukrászdában, liftben, szól magyar zene május 9-én.
A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV.
A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik aznap. Szintén részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint száz iskolarádió a DUE Médiahálózat szervezésében.
Magyar zeneszámok hangzanak el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt és cél, illetve részhajrá helyszínein. A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, amely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza.
Az Él a Zene! négy, a zeneiparban dolgozó nőt kért fel az ügy nagykövetének, akik sokat tesznek azért, hogy a közönséghez eljusson a magyar zene. Nagykövet Major Brigitta produkciós menedzser (olyan fesztiválok színpadmestere, mint az EFOTT, a Balaton Sound vagy a Sziget), Sebestyény-Gallasz Enikő, a digitális zeneterjesztéssel foglalkozó WM Music Distibution ügyvezetője, Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye és a Kerekdomb Fesztivál vezetője, valamint Koltay Anna, a Petőfi TV főszerkesztője, a BP Underground zenei dokusorozat társrendezője.
Az Él a Zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.
"A zene szellemi és üzleti értéket is teremt, a jogdíj ezt az értéket forintosítja a dalszerzőknek, hogy mindig új dalok szülessenek. Jó évente egy napon ezt tudatosítani magunkban, odafigyelni arra, hogy milyen sok helyen szól a zene, és figyelmünkkel támogatni a magyar zenészeket" – idézte Tóth Péter Benjamint, az Artisjus kommunikációs vezetőjét a közlemény.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
üzlet | étterem | él a zene | benzinkút | hotel
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!