Új építészeti díjat alapít, sőt műfajt is teremtene az Építechture

Az Építechture a magyar építészek és kivitelezők legnívósabb épületeit bemutató igényes, minőségi videóiról lett ismert, és aki nincs eléggé résen, az elsősorban ma is erre asszociál a nevük hallatán. De az Építechture folyamatosan fejlődik: ma már szakmai portálként is működik, közösséget épít, és most újabb mérföldkőhöz érkezett a frissen alapított Építechture Art of Building-díjjal.

Pár évvel ezelőtt még mi is szájtátva néztük a Nowness videóit (inkább a Vimeón, mint a YouTube-on), amelyeken elegáns, magával ragadó snittekben tárultak fel világhírű tervezők legjobb munkái, villaépületek, enteriőrök, designtárgyak. Közben a finom vágások tempójához illő lágy zene szólt, az építész pedig bemutatta az otthont, mesélt a történetéről, a különlegességeiről.

Az Építechture ugyanilyen magasra tette a lécet Magyarországon is, de az még őket is meglepte, mennyire hamar ismertté vált még a szakmai körökön túl is. Létrehoztak egy online platformot, a videók mellett saját honlappal, és kiterjedt social media jelenléttel.

Lendületben: János Benjámin és János Timót

 

„Edukálni és inspirálni, ezek most is kulcsszavak – mesélték az alapítók, János Benjámin és János Timót –, de már aktívabban is részt vennénk az iparág életében: formálni és fejleszteni is szeretnénk azt. A közönségünk egy részét a szakmai szereplők, tervezők, építészek, kivitelezők, szakkivitelezők alkotják, de legalább ekkora szeletet adnak a hétköznapi olvasók, a lakás- és háztulajdonosok, építők és felújítók és akik a design és funkció hétköznapi hatásait inspirációként élik meg. Ők folyamatosan magas színvonalú tartalmat várnak, és a platformjainkra támaszkodnak, hogy értesüljenek az iparági sztorikról.”

Az Építechture kezdeti küldetését tehát mára jóval ambiciózusabb cél váltotta fel.

Digitalizálnák az építőipar high end szereplőit, és bárki számára elérhetővé tennénk a termékeiket és szolgáltatásaikat: „A tervezőkön túl immár a kivitelezők, szakkivitelezők, gyártók és a manufaktúrák is fókuszba kerültek, egy minden szereplő számára nyitott online piactéren.”

„Így született meg a gondolat, hogy hozzunk létre egy adatbázist kizárólag magas szakmai színvonalat képviselő építőipari cégekkel – magyarázza Timót. – Egy olyan platformot, amely nemcsak a gyártók és manufaktúrák számára biztosít piacteret a termékeik értékesítésére, de ahol elérhetőek a tervezők és kivitelezők szolgáltatásai is.”

Fotó: Molnár Dániel

Az Építechture márka fejlődését, és a szakma ünneplését koronázza meg számukra az Építechture Art of Building-díj.

Azokat a megvalósult projekteket keresik, amelyek érdemesek arra, hogy globálisan képviseljék Magyarország és a régió építészetét.

Három alappillérre épül a filozófiájuk: folyamatos tartalom- és termékfejlesztés, a közönség informálása és edukálása, illetve magasfokú szakmaiság, ezért csak olyan irányt vagy programot hoznak létre, amely mindháromnak megfelel. Az Építechture Art of Building-díj esetében egy szakmai zsűri megalkotása volt az elsődleges feladat.

Az Art of Building zsűrije

Bara Ákos, építész-belsőépítész, B.A.D; Ferenczfy-Kovács Attila Kossuth díjas építészmérnök, iparművész, díszlettervező; Martinkó József, az Octogon magazin főszerkesztője, Molnár Szabolcs építész, Paradigma Ariadné; Nagy Csaba, Ybl- és Prima Primissima díjas építész, Archikon.

Egy új szakmai díjjal felelősség is jár, esetükben a szervezésen és lebonyolításon túl a jelentkező projektek dokumentálása. „Egyáltalán nem mindegy – mondja Benjámin, – hogyan örökítjük meg ezt a mérföldkövet a médiában, hogyan tesszük emlékezetessé ezeket az épületeket és alkotóikat, illetve hogyan juttatjuk el a történeteiket a lehető legtöbb emberhez.”

Ez egyben izgalmas műfaji kísérlet is: a zsűri értékelési folyamatát, párbeszédeit és a shortlistre kerülő épületeket és tervezőiket egy több epizódból álló dokumentumfilm-sorozatban mutatják be.

A sorozat az Építechture YouTube-csatornán túl televízióban is látható lesz, így garantálva, hogy a legszélesebb közönség is találkozzon a legkiválóbb hazai építészeti projektekkel, illetve a mögöttük álló szakemberek történeteivel, tapasztalataival, kihívásaival.

Már a shortlistre kerülő épületek is komoly figyelmet kapnak, hiszen részt vesznek a díjról készülő doku sorozatban, amelynek epizódjai több százezres közönséghez jutnak majd el. Ennél a figyelemnél pedig nincs értékesebb, amit nyerhet egy építészetiroda, illetve egy-egy projekt kivitelezői, a figyelmet pedig tovább erősíti, hogy a győztes épületről dedikált „master epizód” készülnek majd.

(Forrás, fotók: Építechture, nyitókép: Molnár Dániel)

Építechture | építészet | Art of Building | díj | dizájn

FOLYTASD EZZEL

A Duna válasza a rooftop bárokra a Szabadság és az Erzsébet hidak ölelésében

Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram