A repülőterek tiltakoztak, de az Unió zöld lámpát adott.
Franciaországban 2021-ben született meg az a klímatörvény, amelynek keretében betiltanák azokat a két és fél órás menetidőnél rövidebbel rendelkező járatokat, amelyeket vonattal is lehet helyettesíteni.
Azonban, amikor az új szabályozást bejelentették, a Francia Repülőterek Szövetsége és a Nemzetközi Repülőterek Tanácsának európai szervezete is tiltakozását fejezte ki, noha
kezdetben összesen csak három útvonalat érintene a korlátozás: a Párizs-Orly és Nantes, Lyon valamint Bordeaux közöttieket.
Ezért az Európai Bizottság is vizsgálatot indított, hogy megállapítsa, jogszerű-e az intézkedés. Most pénteken pedig megszületett a döntés és a terv zöld lámpát kapott. Ugyanakkor ez még mindig nem jelenti azt, hogy ténylegesen elbúcsúzhatunk ezektől a járatoktól, ugyanis az intézkedéseket még nyilvános konzultációra is be kell nyújtani, és az államtanácsnak is felül kell vizsgálnia, mielőtt a gyakorlatban is alkalmaznák.
Clément Beaune közlekedési miniszter a magánrepülőket is megregulázná, aminek eszközét az adók és korlátozások jelenthetik, és kötelezhetik a vállalatokat is, hogy hozzák nyilvánosságra a véges magánrepülőhasználatra vonatkozó adatokat.
A miniszter szerint az ország nem tudja tovább tolerálni, hogy a szupergazdagok magánrepülőzzenek, miközben az átlagembernek össze kell húznia a nadrágszíjat az energiaválság és a klímaváltozás miatt.
Bár akár egy kisebbnek látszó lépés is sokat számíthat környezetvédelmi szempontból, egy tanulmány szerint a rövid távú járatok betiltása korántsem olyan hatékony intézkedés, mint amilyennek tűnik. Ugyanakkor lehet, hogy olykor ettől függetlenül is érdemes vonatra váltani, mert ha azt gondoljuk, hogy mindig a repülő a gyorsabb megoldás, érhetnek meglepetések.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
klíma | tilalom | járat | rövid távú | repülőtér | repülő
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!