Még csak nemrég hozta létre a saját luxusmárkáját a Hyundai, máris óriási léptekkel halad előre, ami után hamarosan felírhatjuk a Genesis nevét a Lexus és az Infiniti mellé.
Ha voltak is fenntartásaid a koreai autómárkákkal kapcsolatban, a most következő modelleket látva mind szertefoszlik majd. Régóta tudjuk, hogy a Hyundai és a Kia megbízható autókat gyárt jó áron, és újabban egyre inkább be kell látnunk, hogy igazi szépséget is képesek alkotni.
A Genesis eleinte csak egy modell volt a Hyundai kínálatán belül, a limuzinon kívül sportkupét is árultak ezen a néven, majd 2015-ben önálló luxusmárkává szervezték ki, és két évvel később megérkezett a Genesis első saját modellje. A fejlesztés három kontinensen folyik, Dél-Korea mellett a németországi Rüsselsheimben és az amerikai Irvine-ban is, hogy minél jobban megfeleljenek a vásárlók igényeinek.
A munkához pedig a legjobb szakembereket szerződtették le,
így az Audi, Bentley és Lamborghini korábbi dizájnere, Luc Donckerwolke mellett a Genesis sikerén dolgozik Peter Schreyer formatervező és Albert Biermann, a BMW korábbi főmérnöke is.
Európában még nem vezették be, de a hazáján kívül az Egyesült Államokban már sikeresnek mondható, 2020-ban a neves J.D. Power felmérése szerint
a legmegbízhatóbb autómárkának tartják az amerikai vásárlók.
A tengerentúlon egyébként is könnyebben ráharapnak az új márkákra, ahogyan a Lexus, az Infiniti és az Acura példája is mutatja. A kínálatában többféle luxuslimuzint és szabadidő-terepjárót találunk, ígéretes dizájnnal, igényes berendezéssel és modern technikával. A Genesis jövőjét felvillantó tanulmányautók pedig egyenesen lenyűgözők.
2016-ban jelent meg a New York névre keresztelt koncepció, egy formás szedán, amelyet elektromos hajtással váltanának valóra, legalább ötszáz kilométeres hatótávval.
A következő évben leleplezett Essentia a legapróbb részletéig gyönyörű sportautó lett.
A karcsú formájú karosszériáján kívül az utastere is figyelemreméltó, amelyet felfelé nyíló ajtókon keresztül lehet megközelíteni.
A Genesis prototípusa tisztán elektromos hajtású, és mivel az akkumulátort az ülések közti alagútban helyezték el, ezért alacsonyabbra építhették az üléseket és a tetőt is a 2+2 üléses túrakocsiban. A szélesvásznú képernyős műszerfalon át a legkisebb kapcsolójáig
elképesztően vonzó a részletekben gazdag belső tér.
A koreai luxusmárka újdonsága az Essentia koncepcióját viszi tovább, de kevésbé futurisztikus formában.
Az egyszerűen csak Genesis X névre keresztelt tanulmány egy elegáns kétajtós túrakocsi,
amelyre a márka jellegzetes, pajzs alakú hűtőmaszkja került, és a dupla fénycsíkból álló fényszórója és hátsó lámpája is kimondottan látványos.
A fekete és barna bőrrel borított belső terét a vezető köré szabták,
méretes kijelző került a kormánykerék mögé. A Genesis X elektromos hajtású, de ennek részleteiről nem árultak el semmit, sokat sejtet azonban a tanulmányautó karosszériája, hiszen hamarosan akár egy ehhez nagyon hasonló sportkupéval bővülhet a koreai márka kínálata.
Elektromos jövő
Nem ez az első meglepő húzás a Hyundaitól, hiszen az idén leleplezett, eleve elektromos autónak tervezett Ioniq 5 dizájnja is rendkívül feltűnőre sikerült. A hagyományos kompakt autóknál nagyobb és tágasabb újdonság ráadásul tele van praktikus megoldásokkal, és a hatótávja is meglepő.
autómárka | genesis | luxusmárka | hyundai
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!