A jó borhoz is kell a sztori – Őket keresik a borászok, hogy elmeséljék nekünk

Majdnem minden héten beleütközünk egy álláshirdetésbe, amire "álommeló" címkét aggatnak. Néha teknősökre kell vigyázni egy lakatlan szigeten, máskor körbe kell utazni a világot valamelyik puccos légitársaság business classán, miközben elárasztjuk a YouTube-ot az élményvideóinkkal. De azokat is gyakran éri a vád, hogy aranyéletet élnek – tudjuk, mert jártunk hasonló cipőben –, akik borral foglalkoznak, sőt, egy kérdés minden esetben elhangzik: "Ti akkor egész nap bort kóstoltok?"

A válasz természetesen nem, de ettől még boros közegben dolgozni roppant inspiráló, szabad, és megkockáztatjuk, jobb is, mint Costa Ricától száz kilométerre, a semmi közepén kecskét nevelgetni.

Kiss Líviáék a Grape Contentnél pedig ebből is a legjobb részt kapják: ők azon dolgoznak nap mint nap, hogy kicsi alkotórészekből összerakják a komplex élményt, ami miatt egyik vagy másik borászatot közel engedjük a szívünkhöz, boraikat pedig a poharunkhoz.

A dinamikusan növekvő cég alapvetően marketinggel foglalkozik, a stratégiától a rendezvényekig széles a skála, a nevük pedig gyorsan elárulja: elsősorban borban utaznak. Bár a bormarketing ma inkább szitokszó, mint presztízsszakma, sokkal többről van szó, mint néhány posztról a közösségimédia-platformokon. Liáék összehangolt, minőségi komunikációs munkát végeznek, amiben az arculat kialakítása vagy újraszabása ugyanúgy benne van, mint a rendezvények szervezése, a pr és az exportstratégia kialakítása.

A feladat mindig a megrendelőn múlik, és azon, hogy az adott borászatnak mi a célja, ezzel hatalmas terhet véve le azoknak a szakembereknek a válláról, akiknek a kétkezi munka, a természettel közös alkotás okoz örömet, és szinte 0-24-es elfoglaltságot.

Vannak partnereik, akiknél teljesen a kezdetektől, a termékstratégiától kezdve – ami általában öt-hat bort, köztük pedig egy-két csúcsbor kijelölését jelenti – ők dolgoznak ki és menedzselnek mindent. Ilyen az Éliás Birtok is, egy most debütáló borászat Badacsonyban. De sokan vannak azok is, akik szívesen bízzák rájuk a borászat arculatát: így többeknek ők tervezik a címkéket, a csomagolást, a kiadványokat és tájékoztató anyagokat, ahogy az online felületekért is sok pincénél felelnek.

Kik a partnereik?

Ha a borászatokat nézzük, akkor Gilvesyéknél például nem először segítettek megszervezni a nyár talán leghangulatosabb minifesztiválját, a Bohém Légyottot, az organikus teákat és fűszereket kínáló Bazsalikomos kert arculatát pedig néhány hónappal ezelőtt tuningolták.

Jelenleg hét különböző márkával dolgoznak, a családi borászattól az egymilliárd forintos árbevételű nagybirtokig. Az egyik legnagyobb falat számukra pedig a borvidéki kommunikáció, amiben egy külföldi bormarketingcég is partnerük lesz hamarosan.
Azt, hogy melyik pincészetnél épp mit tettek le az asztalra, tudatosan nem kommunikálják, annak viszont mindig örülnek, amikor egy-egy partnerük megemlíti őket a sikeres közös projekt után.
A Bazsalikomos kertnek legutóbb új arculatot tervezett a Grape Content

Bár a központ Pesten van, folyamatosan járják a borászatokat, ezzel is segítve a hatékony, közös munkát, amiben ugyanúgy részt vesznek nagy múltú szakemberek, mint szabadúszók. Az év legnagyobb dobása még így is hátra van: hamarosan egy saját könyvet jelentetnek meg a magyar borról, aminek a legfőbb célja, hogy a remek hazai borászatokat minden eddiginél vonzóbban mutassa be.

Mi a hosszú távú céljuk?

Röviden annyi, hogy a borász boldog legyen. Ez manapság egy fiatal borász számára egészséges, tiszta, organikus borokat, nagyjából öt-hat borból álló portfóliót, és 150-200 millió forintos éves bevételt jelent, aminek közel fele neves külföldi éttermekben és szaküzletekben talál értő ízlelőbimbókra.

Ahogy ők mondják:

"Mi csak ott vagyunk a háttérben, mint egy jó edző, aki mindig tudja, mi a célravezető."

Ez is érdekelhet:
"Nálunk a Bikavér maga a bor és a fajta" – ifj. Lőrincz Györggyel beszélgettünk a St. Andrea Szőlőbirtokon

Budapestre az elmúlt néhány évben csúcsborokkal összekötve hozták el a fine diningot, Egerben új színt vittek a Szépasszony-völgybe, most a pince is bővül. Egerszalókon jártunk.

ügynökség | tőke | borászat | marketing | bor | bormarketing

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom