Magyarország legnagyobb bevásárlóközpontja tavaly megújult arculattal ünnepelte fennállásának huszadik évfordulóját. Ennek örömére egy izgalmas pályázaton most bárki bekerülhet a Westend históriáskönyvébe, ha kellően leleményes.
"Húsz év egy bevásárlóközpont esetében talán soknak hangzik, mi azonban épp azt szerettük volna megmutatni, hogy a kor esetünkben nem az elöregedést jelenti, hanem épp ellenkezőleg: rendelkezésünkre áll mindaz a szaktudás, tapasztalat és erőforrás, ami lehetővé teszi, hogy folyamatosan megújuljunk. A változás és az innováció pedig nemcsak a szolgáltatásainkban, üzletkínálatunkban, de a megjelenésünkben és a kommunikációnkban is tükröződik – indít Kovács Orsolya, a Westend marketingvezetője, aki mindjárt el is árulja, mit szeretnének kifejezni a pályázattal. – A változatosságot, a dinamizmust, a sokszínűséget, amilyen maga a bevásárlóközpont. Biztosan mindenkinek más és más élményt ad, mindenkinek megvan a maga saját Westend-képe, -élménye, -kötődése."
Ehhez pedig nem is kell annyira mélyre ásni, hiszen az üzletközponthoz sokunknak kapcsolódik valamilyen emléke. Ott van például az aluljárószint már-már legendás helyszíne, a bizonyos vízesés, amely a főváros kedvelt találkozóhelyeinek top tizes listáján tanyázik, ráadásul alighanem annak élmezőnyében. Aztán a tetőkert, ahol nyaranta nagy számban lehetett város fölött lépkedő szerelmespárokat látni, akik mozizás előtt vagy után a növényekkel átölelt sétányon romantikáztak.
Ki ne hagyjuk a páros esztendőket, amikor valamilyen labdarúgó-világeseményt rendeztek – a Westend tetején olyankor több százan verődtek össze az óriáskivetítő előtt, hogy meccshangulatban szurkoljanak egy foci vb-n, vagy Eb-n.
Tartalomhoz adott a forma
A kiírás szerint az új Westend-logó afféle konténerként értelmezhető, azaz a benne található W betűnek kizárólag a formája kötött. Tartalma szabadon változtatható, melynek megtöltését a nagyközönségre bízza a bevásárlóközpont, vagyis minden alkotói kedvvel megáldott pályázó kiélheti kreativitását.
A lényeg, hogy az új logó reprezentálja a Westend hangulatát, értékeit, illetve az ötletelő saját, hozzá fűződő viszonyát.
Profik is jöhetnek
"Kommunikációnkban, marketingtevékenységünkben alapvető fontosságúvá vált az értékteremtés és az edukáció, így többek között a művészeti ágak népszerűsítése, támogatása. Az új arculati koncepció – különösen a konténerlogó – megálmodásával egy olyan eszközt kaptunk a kezünkbe, ami gyakorlatilag korlátlan játszóteret biztosít számunkra a vizuális elemek megjelenítéséhez. Szeretnénk, ha szakmabeliek – grafikusok, fotósok, festőművészek – és laikusok is velünk játszanának, hagynák elszabadulni a képzelőerejüket, és megmutatnák, ők mihez tudnak kezdeni a W formával, hogyan tudják életre kelteni azt" – mondja Kovács Orsolya, aki egyébként a beérkező műveket elbíráló zsűriben is helyet kapott.
Ez tehát egy igen kreatív és egyedi pályázat, amely ritkaságnak számít idehaza, hiszen a bizonyos W betűben nemcsak a szín szerepelhet, hanem fotó és egyedi grafika is tölthető bele, illetve plasztikus megjelenéssel is lehet pályázni.
Éppen ezért, talán nem meglepő, hogy a zsűritagok izgatottan várják már, hogy dolgozhassanak végre.
Köztük van Baranyai Júlia, a Westend új arculatát megalkotó ügynökség művészeti vezetője, aki elsősorban a kreativitást keresi a beérkező pályaművek mustrálásakor. "Nekem nagyon fontos, hogy valami újszerűt találjak. Szeretem az out of the box dolgokat, ami a kreativitás egyik meghatározása; újszerű, meglepő, különleges. Rendkívül kíváncsi vagyok, mire gondolnak majd a tervezők, mert részemről az a rendhagyó helyzet áll fenn, hogy annak idején én is részt vettem az arculat megalkotásában, ezért érdekes lesz, mások mit gondolnak, nekik mit jelent a bevásárlóközpont. Én a Westend értékeit próbáltam megjeleníteni, és bár a feladat most is hasonló, a pályázók azért jóval szabadabban gondolkodhatnak. És ezúttal nem Westend beszél magáról, hanem a közönség a Westendről."
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg Kovács Orsolya is, aki egyediségre, érzelmekre vadászik. Számára nagyon fontos, hogy minden kampányukban legyen valami – akár csak egy kis apróság –, amiben mindenki magára ismer, ami picit megsimogatja a lelkét.
November közepéig lehet tervezni
A pályázatra életkori meghatározás nélkül bárki jelentkezhet, a pályaművek a manuális alkotóeljárásoktól kezdve a digitális grafikustechnikáig bármilyen egyedi megvalósításban készülhetnek. Egy dolog adott, a W forma! A hozzá tartozó sablon, a részletes pályázati feltételek, az adatkezelési tájékoztató és a pályázati adatlap ide kattintva érhető el.
A beérkező pályaműveket háromtagú bizottság, Bérczi Linda, a Budapest Art Week igazgatója, Baranyai Júlia, az Avalanche Kreatív Ügynökség művészeti vezetője, Kovács Orsolya, a Westend marketingigazgatója, valamint a szponzori zsűri, az Yves Rocher, valamint a Miniso bírálja el. Ezenfelül a legjobbnak ítélt alkotásokat a Westend a saját Facebook-oldalán közzéteszi és közönségszavazásra bocsátja. A legtöbb szavazatot kapott tíz alkotást a Westend egy-egy saját ajándékcsomagjával jutalmazza.
A díjnyertes alkotások, és a zsűri által legjobbnak ítélt pályaművek többek között a bevásárlóközpont közösségi felületein, szakmai médiumokban és a pályázatot bemutató kiállításon jelennek meg az eredményhirdetés után.
November 15-ig várják a munkákat.
Ez is érdekelhet:
terv | jelentkezés | budapest | bevásárlóközpont | kreatív | westend
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!