A Jaguar nem először folytatja egy klasszikus modelljének gyártását, és ezúttal az éppen hetven éve bemutatott versenyautója, a C–Type került sorra.
Az utóbbi években a Jaguar több legendás modelljét is újra gyártani kezdte, így a D–Type és az E–Type is elérhetővé vált vadonatúj változatban. Most egy ezeknél is régebbi típust vettek elő újra: az éppen hetven éve, 1951-ben bemutatott C–Type készül kisebb sorozatban a veterán autókra szakosodott Jaguar Classic műhelyében.
A C–Type már a bemutatkozása évében megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot, majd 1952-ben a Dunloppal közösen fejlesztett tárcsafékekkel szerelték fel, Stirling Moss akkor diadalt aratott vele a reimsi nagydíjon.
1953-ban már kettős győzelmet szereztek Le Mans-ban, sőt, az első tíz között négy Jaguar C–Type volt a célban.
A 3,4 literes, soros hathengeres motorja több mint kétszáz lóerőt teljesített, a három Weber karburátorral a teljesítménye elérte a 223 lóerőt. A Jaguar az ötvenes években összesen ötvenhárom példányt épített belőle, amiből negyvenhármat adott el, ezek ma gyűjtemények értékes darabjai lettek.
Az ’53-as Le Mans-i futam egyik autóját 13,2 millió dollárért vették meg néhány éve.
Az új szériából összesen nyolc példány gyártását tervezik, és az árát ugyan nem árulták el, de igazi érdekesség, hogy interneten konfigurálhatjuk.
Az új autókhoz hasonlóan ízlésünk szerint állíthatjuk össze a klasszikus brit roadstert, ami akkor is remek szórakozás, ha nincs rá pénzünk.
A 2022-re elkészülő nyolc példány valószínűleg már úgyis régen elkelt.
Múlt és jövő találkozása
Amikor újra gyártásba került a D–Type, akkor elmeséltük a Jaguar történetét, és a versenyautó nemcsak új szériát, hanem stílusos karórát is ihletett már. Külön cikket szenteltünk az E–Type-nak, amelyről egyszer Enzo Ferrari jelentette ki, hogy minden idők legszebb autója, és amelyből a legújabb trendek szerint tisztán elektromos hajtású változatot épít egy manufaktúra.
versenyautó | veterán autó | jaguar | jaguar c-type | retro
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!