Már csak pár nap és Budapestre figyel a divatvilág

A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon. Az életre hívása óta eltelt öt évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak.

Az eddigi kilenc BCEFW során közel kétszáz divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség, melyen keresztül százharminc magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre.

A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között, a hétvége során több mint harminc márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban a hét közben pedig harminc kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte.

Az ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és dizájnipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).

„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és dizájnszektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást” – tette hozzá Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A BCEFW elmúlt kilenc szezonja számos eredményt ért el: közel húszezer helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel közel kétszáz catwalk showt rendezett meg az MDDÜ. Ezentúl a divathetek során pedig több mint százötven kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az öt év során százharminc divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, melyet csak az utóbbi két szezonban több mint másfél millió TikTok videómegtekintés kísért, az Instagramon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.

A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban. Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni.

A Szépművészeti Múzeum üzleti rendezvényeit összefogó Museumevents csapatával létrejött együttműködés is egy nagyszerű lehetőség a meglévő szinergikus kulturális kapcsolódások tudatos kiaknázására és további építésére, hiszen a hazai turisztikai vonzerő fejlesztése, a magyar dizájnban és hazai márkákban rejlő kreativitás támogatása közös célunk.

„Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Az MDDÜ szívügyének tekinti a hazai és régiós tervezők támogatását, így a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.

Az augusztus 29.-szeptember 4. közötti jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül tizenöt magyar és két lengyel tervező mellett kiemelt szerepben hét ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá hét kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.

A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján.
Budapesten városszerte közel harminc side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot. Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.

Idén a programhoz ismét az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozik, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli. Az ügynökség az előző évekhez hasonlóan ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, melyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.

Bővebb információ a BCEFW weboldalán érhető el!

divat | ukrán | esemény | budapest | dizájn | Budapest Central European Fashion Week

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom