A német posta lépése a levélküldemények jelentőségének csökkenését is tükrözi, miközben lefarag az ország karbonlábnyomából.
Hatvanhárom év után március 28-án éjjel szállították el az utolsó leveleket Észak- és Dél-Németország között az Eurowings és a Tui Fly repülőgépei, amelyek a Stuttgart-Berlin, Hannover-München és Hannover-Stuttgart útvonalakon közlekedtek.
Az említett célállomások között a küldeményeket ezentúl közúton szállítják majd, így a vállalat több mint nyolcvan százalékkal csökkentheti a szállításhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátását ezeken az útvonalakon.
Mint Marc Hitschfeld, a cég anyavállalatának, a DHL Group németországi posta- és csomagküldő részlegének operatív igazgatója elmondta,
a klímaváltozás idején a belföldi levelek légipostázása már nem indokolható – már csak azért sem, mert a levelek gyors kézbesítése már nem akkora elvárás, mint az elmúlt évtizedekben volt.
A német kabinet már decemberben jóváhagyta a jogszabály-tervezetet, most még rá kell bólintania a parlamentnek is. Ezzel együtt kisebb lenne a nyomás a postán a levelek kézbesítési idejével kapcsolatban is, így tovább lehetne csökkenteni a költségeket. Jelenleg a levelek legalább nyolcvan százalékát a feladást követő munkanapon kézbesíteni kell. A tervezett új szabályok szerint a harmadik munkanapig kell majd kilencvenöt százalékot kivinni.
A német belföldi postai járatok 1961 szeptemberében indultak, de az 1990-es évek közepe óta mind a légi úton szállított postai küldemények mennyisége, mind a kiszolgált célállomások száma drasztikusan lecsökkent.
A magyar posta három éve vezetett ki két, valaha nagyon népszerű szolgáltatást, Párizsban pedig valódi turistacsalogatóvá váltak az elkallódott postai csomagokat áruló boltok.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
légi | repülő | levelek | posta
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!