A német posta lépése a levélküldemények jelentőségének csökkenését is tükrözi, miközben lefarag az ország karbonlábnyomából.
Hatvanhárom év után március 28-án éjjel szállították el az utolsó leveleket Észak- és Dél-Németország között az Eurowings és a Tui Fly repülőgépei, amelyek a Stuttgart-Berlin, Hannover-München és Hannover-Stuttgart útvonalakon közlekedtek.
Az említett célállomások között a küldeményeket ezentúl közúton szállítják majd, így a vállalat több mint nyolcvan százalékkal csökkentheti a szállításhoz kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátását ezeken az útvonalakon.
Mint Marc Hitschfeld, a cég anyavállalatának, a DHL Group németországi posta- és csomagküldő részlegének operatív igazgatója elmondta,
a klímaváltozás idején a belföldi levelek légipostázása már nem indokolható – már csak azért sem, mert a levelek gyors kézbesítése már nem akkora elvárás, mint az elmúlt évtizedekben volt.
A német kabinet már decemberben jóváhagyta a jogszabály-tervezetet, most még rá kell bólintania a parlamentnek is. Ezzel együtt kisebb lenne a nyomás a postán a levelek kézbesítési idejével kapcsolatban is, így tovább lehetne csökkenteni a költségeket. Jelenleg a levelek legalább nyolcvan százalékát a feladást követő munkanapon kézbesíteni kell. A tervezett új szabályok szerint a harmadik munkanapig kell majd kilencvenöt százalékot kivinni.
A német belföldi postai járatok 1961 szeptemberében indultak, de az 1990-es évek közepe óta mind a légi úton szállított postai küldemények mennyisége, mind a kiszolgált célállomások száma drasztikusan lecsökkent.
A magyar posta három éve vezetett ki két, valaha nagyon népszerű szolgáltatást, Párizsban pedig valódi turistacsalogatóvá váltak az elkallódott postai csomagokat áruló boltok.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
repülő | levelek | légi | posta
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!