Az OAG utazási adatszolgálató statisztikái szerint két diszkont légitársaság törölte a legkevesebb járatot ezen a nyáron az Egyesült Királyságban.
A két légitársaság közül az egyik a Ryanair, amely nagyon kevés járatot törölt ezen a nyáron, és mentesítő gépeket is indított a más légitársaságok járattörlései miatt várakozó utasoknak.
Míg a British Airways mintegy tízezer járatot törölt a téli menetrendjéből, a Heathrow pedig meghosszabbította a kapacitáskorlátot, a Ryanair mintegy ötszáz járattal bővítette a Stanstedről induló kínálatát az ősztől kezdve Spanyolországba, Olaszországba, Portugáliába, Görögországba és Franciaországba. A légitársaság szerint a cégnél és a reptéren is elegendő személyzet áll rendelkezésre ahhoz, hogy megbirkózzon az extra járatokkal.
Mint Michael O’Leary vezérigazgató elmondta, a sikerük titka egyrészt abban rejlik, hogy
a járvány után hamar visszaszerezték a szükséges munkaerőt, másrészt az írországi székhely miatt a légitársaság nem szenvedte meg a Brexitet úgy, mint a brit légitársaságok.
A Ryanairnek ugyanakkor továbbra sem sikerült megegyeznie a dolgozóival a munkakörülményekről, a spanyolországi alkalmazottak például öt hónapos folyamatos sztrájkot hirdettek a fizetések és a szabadságok miatt.
A megbízhatósági rangsor élén álló másik légitársaság a Jet2, amely Nagy-Britanniában egyedüliként egyetlen járatot sem törölt júliusban.
A cég azt nyilatkozta, hogy az alkalmazottak keményen dolgoztak, a brit pilótaszakszervezet, a British Airline Pilots Union (BALPA) júliusban bírálta is a légitársaságot, amiért az állítólag „nem hajlandó tudomásul venni” a pilóták fáradtságával kapcsolatos aggodalmakat. A cég azonban azt állítja, hogy nagyon komolyan veszi a dolgozók jólétét.
Ennek jegyében április óta két alkalommal kaptak négy százalékos fizetésemelést, a nyári szezon végén pedig ezer fontos bónusszal jutalmazzák őket, plusz idén néggyel több szabadnapot kapnak.
Eközben a Ryanair a téli menetrendből nyolc budapesti járatot vett ki, és egy szomszédos nagyváros járatait is megritkította.
(Forrás: Euronews, képek: Unsplash)
légitársaság | legmegbízhatóbb | Ryanair | Jet2
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!