Mint mondják, tudják, hogy ez ijesztő lehet, de valójában senki nem látja körülöttük, hogy mennyit nyomnak, mert nincs kijelző, és a folyamat teljesen névtelen.
Azokat, akik az aucklandi nemzetközi repülőtérről indulnak az Air New Zealand járataival június 1. és július 2. között, megkérik, hogy álljanak rá a mérlegre a kapu előtt. Az utasoknak nem kötelező vállalniuk az adatgyűjtést, de mint a légitársaság mondja, ezzel hozzájárulhatnak a biztonságos és hatékony repüléshez.
Jelenleg a légitársaságok ugyanis becsült tömeg alapján határozzák meg, hogy mekkora az utasok összsúlya: utasonként 88 kilót számolnak, vagy férfiakra 93, nőkre 75 kilót.
Ebből is látszik, hogy a légitársaságok óvatosságból inkább túlbecsülik, hogy mekkora súlyt kell szállítania a repülőnek, ami lehet, hogy biztonságos, környezetvédelmi szempontból azonban nem biztos, hogy optimális. Az Air New Zealand ezért időnként szeretné valóságpróbának alávetni a számait, ahogyan ezt például 2021-ben egyes belföldi útvonalakon tette.
Ha kiderül, hogy átlagosan kisebb az utasok súlya a számoltnál, akkor akár az is lehet, hogy kevesebb üzemanyagot töltenek a gépbe. A szakértők szerint a légitársaságok jelenleg körülbelül egy százalékkal több üzemanyagot tankolnak, mint amennyire valóban szükség van, a többlet szállítása során pedig akár fél százalékkal több üzemanyagot égetnek el.
Az Air New Zealand hamarosan egy másik újítást is bevezet a gépein.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
súly | auckland | mérés | Air New Zealand | uj-zeland
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!