A légitársaság egyik Boeing 787-es gépe alteratív útvonalon repült Tokió és Varsó között.
A LOT utoljára a '80-as években, IL-62M repülőkkel teljesített sarkvidéki járatokat, most viszont újra az Északi-sarkon át jutott el az úti céljára.
A menetidő így 13 óra 34 perc volt, ami körülbelül másfél órával rövidebb a korábbi, Kazahsztánt és Kínát érintő déli utaknál, melyeket a háború miatt légtérzár után vezetett be a légitársaság. A csökkentett menetidő alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, több teherszállítási lehetőséget és jelentős versenyelőnyt jelent a légitársaságnak, az utasok pedig időt takaríthatnak meg.
Viszont a változtatások rendkívüli előkészítést is igényeltek. Új eljárásokat kellett bevezetni, és a navigációs tiszteket, pilótákat és utaskísérőket is ki kellett képezni.
Emellett a repülőgép fedélzetét is felkészítették egy esetleges sarkköri landolásra.
Ehhez egy többek között jégfűrészt, védőruhát és speciális fóliatakarókat is tartalmazó túlélőkészletet is elhelyeztek a gépen.
A lengyel Polgári Légiközlekedési Hatóság a Boeing B787-8-es és B-787-9-es típusok ETOPS-át 180-ról 207 percre növelte, így a későbbiekben akár Hawaiira is indulhatnak non-stop légi járatok a lengyel fővárosból, ahová jelenleg egyetlen európai várossal sincs közvetlen légi kapcsolat.
(Az ETOPS, vagyis Extended range Twin Operations a nagy hatótávolságú, két-hajtóműves repülőgépekre vonatkozó üzemeltetési alapkövetelményeket jelenti, amelyek meghatározzák azt az időtartamot, amely alatt a gépnek szükség esetén akár egyetlen működőképes hajtóművel is el kell tudnia érni egy kitérő repülőteret.)
Már lehet jegyet kapni a történelem első hibrid léghajójára, ami az Északi-sarkra visz, de hajós expedíciókon is körülnézhetünk a Föld legfelső részén.
(Forrás: Budflyer/Facebook, Airportal, képek: Unsplash, Getty Images)
varsó | útvonal | tokió | új | északi sark | extrém
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!