A Lotus Evija egy szigorúan limitált példányszámban készülő elektromos szörnyeteg, mindent és mindenkit maga mögé utasít.
A brit autómárka mindig is a könnyű sportautóiról volt híres, most azonban akkorát villantottak, hogy a Tesla Roadster is retteghet. A Lotus elektromos hiperautója minden vetélytársának alaposan feladja a leckét.
Az Evija a Lotus első gyermeke, amióta a márka a Volvót is birtokló kínai Geely járműgyártó vállalathoz került. Alighanem erre mondják, hogy kapásból a csúcsra, hiszen az újdonság képében a világ valaha sorozatgyártásba került (közúti engedéllyel rendelkező) legerősebb autóját tisztelhetjük.
A meghajtásról annyit, hogy mind a négy kerékhez került egy-egy elektromotor, amelyek egyéni teljesítménye 500 lóerő. Nem kell sokat matekozni ahhoz, hogy megállapítsuk;
az Evija 2000 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, a maximális nyomaték pedig 1700 Nm.
A tisztán elektromos erőforrás kevesebb mint három másodperc alatt repíti 100-ra a 1678 kg-os, természetesen szénszálból készült kasztnit, de a 300 km/h sebesség eléréséhez is csupán kilenc másodpercre van szüksége. Összehasonlításképpen egy Bugatti Chiron minderre 13 másodperc alatt képes...
A gyártó ígérete szerint egyetlen feltöltéssel 400 kilométert lehet majd megtenni, de maga a töltés is villámgyors lesz;
mindössze 18 perc alatt elérhető a teljes töltöttségi állapot.
Ez pedig még tovább csökkenhet, ha megjelennek a 800 kilowattos töltők.
Ami a dizájnt illeti, az autó eleje egy Ferrarihoz vagy Lamborghinihez hasonlítható, a hátulja azonban semmihez sem. Ha létezik teljesen egyedi és elragadó fenék, akkor ez az.
Az aerodinamikára természetesen óriási figyelmet fordítottak, a tükröket például kamerák helyettesítik, a mozgatható hátsó szárnyat a kormányról lehet állítani,
a levegő pedig nemcsak a kocsi körül, hanem azon keresztül is áramlik.
És hogy mi a helyzet belül? A Lotus ebben is mindenki előtt jár, az Evija belső tere pont úgy néz ki, ahogy a rivális gyártók a jövőbe mutató koncepcióautóikon elképzelik.
Annyi a különbség, hogy ez az elektromos hiperautó nem évek múlva lehet realitás, hanem jövőre. Aki úgy gondolja, 250 ezer font lerakásával már lehet is foglalózni. A mindössze 130 modellre limitált autó teljes ára adók nélkül 1,7 millió font, ami durván 610 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet:
(Képek: Lotus)
geely | szuperautó | sportautó | lóerő | hiperautó | lotus
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!