A Louis Vuitton megelőzte a francia mezőgazdaságot

A Louis Vuitton luxus divatmárka adta a tavalyi teljes francia export négy százalékát – ez több, mint amennyit a mezőgazdaság hozott. Összesen 23,5 milliárd euró értékben adtak el LVMH termékeket külföldön 2023-ban.

Bár a francia camembert és bor okkal világhírű, a kézitáskák és parfümök tavaly többet hoztak az országnak – legalábbis a globális értékesítésük nagyobb részt képviselt Franciaország exportjából.

Tavaly a párizsi székhelyű cég adta a teljes francia export négy százalékát, összesen 23,5 milliárd euró értékben, ami meghaladta a mezőgazdaság 3,2 százalékát – közölte az Asterès tanácsadó ügynökség.

Mindez megerősíti a luxuságazat jelentőségét Franciaország kereskedelmében.

Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely a termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő, hogy megőrizze a prémium szegmensben elvárt minőséget. Az utolsó pénzügyi negyedévben az eladásainak csaknem 40 százalékát az ázsiai piacon érte el, míg a negyedét az Egyesült Államokban.

Bár a globális eladásoknak kevesebb mint tizede történik Franciaországban, a családi irányítás alatt lévő luxuskonszern – amelyhez a Louis Vuitton és a Moët & Chandon pezsgő mellett számos márka tartozik – igyekszik hangsúlyozni a francia gazdaságban betöltött jelentőségét.

A teljes luxusszektor a Comité Colbert luxusipari szövetség szerint a francia export közel 12 százalékát tette ki 2023-ban.

(Forrás: Financial Times, fotó: Unsplash)

mezőgazdaság | luxus | luxus divatmárka | franciaország | louis vuitton

FOLYTASD EZZEL

A Duna válasza a rooftop bárokra a Szabadság és az Erzsébet hidak ölelésében

Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Valódi legenda telefonnal: Polly Dániel és a Xiaomi 14 művészi projektje
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom