A Louis Vuitton luxus divatmárka adta a tavalyi teljes francia export négy százalékát – ez több, mint amennyit a mezőgazdaság hozott. Összesen 23,5 milliárd euró értékben adtak el LVMH termékeket külföldön 2023-ban.
Bár a francia camembert és bor okkal világhírű, a kézitáskák és parfümök tavaly többet hoztak az országnak – legalábbis a globális értékesítésük nagyobb részt képviselt Franciaország exportjából.
Tavaly a párizsi székhelyű cég adta a teljes francia export négy százalékát, összesen 23,5 milliárd euró értékben, ami meghaladta a mezőgazdaság 3,2 százalékát – közölte az Asterès tanácsadó ügynökség.
Mindez megerősíti a luxuságazat jelentőségét Franciaország kereskedelmében.
Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely a termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő, hogy megőrizze a prémium szegmensben elvárt minőséget. Az utolsó pénzügyi negyedévben az eladásainak csaknem 40 százalékát az ázsiai piacon érte el, míg a negyedét az Egyesült Államokban.
Bár a globális eladásoknak kevesebb mint tizede történik Franciaországban, a családi irányítás alatt lévő luxuskonszern – amelyhez a Louis Vuitton és a Moët & Chandon pezsgő mellett számos márka tartozik – igyekszik hangsúlyozni a francia gazdaságban betöltött jelentőségét.
A teljes luxusszektor a Comité Colbert luxusipari szövetség szerint a francia export közel 12 százalékát tette ki 2023-ban.
(Forrás: Financial Times, fotó: Unsplash)
luxus | luxus divatmárka | franciaország | louis vuitton | mezőgazdaság
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!