Mára csak emlék a 23 milliós, sószemnél is kisebb luxustáska

Kisebb mint egy szem só, 3D-nyomtatással készült, és egy mikroszkópot is adtak hozzá, hogy a vevője normálisan lássa: egy táska, amiért egy kisebb vagyont fizettek pontosan egy évvel ezelőtt.

Képzeljünk el egy Louis Vuitton táskát, ami kisebb, mint egy szem só – merthogy pontosan erről van szó, a kapitalizmussal előszeretettel trollkodó (a kritikusai szerint egészen a bank bejáratáig teszi ezt...) MSCHF művészeti kollektíva elkészített egy szép zöld kézitáskát, 3D-nyomtatással.

Egyetlen dimenziója sem éri el az egy millimétert: 657 x 222 x 700 mikron.

A 700 mikron 0,7 milliméter – szóval, el lehet képzelni, mi mindenre jó egy ekkora táska. Mégis, a cucc több mint 63 ezer dollárért (közel 23 millió forint) kelt egy aukción, amit a Pharrell Williams művész által alapított Joopiter aukciósház szervezett. Az alkotók szerint a táska elég keskeny ahhoz, hogy átférjen egy tű fokán, ellenben megtalálhatóak rajta a francia luxusmárka jól ismert mintái.

Magát a táskát legyártani attól még lehet bravúr, és bizonyíthatja a 3D-nyomtatásban rejlő fantasztikus lehetőségeket. Sokat hallunk a nagy léptékű gyártmányokról: híd, villamosmegálló, mindenféle épületek készültek így, de a technológia működik mikroszinten is.

És hát ezek szerint a művészet is profitál a 3D-nyomtatásból.

A brooklyni művészcsoport „mikroszkopikus kézitáskája” egy egyedi, sárgás-zöldesen fluoreszkáló darab, amely méreteiből adódóan emberi szemmel alig látható. Jellemző, hogy a licit a táska mellett egy digitális képernyővel felszerelt mikroszkópot is tartalmazott, hogy a boldog tulajdonosa egyáltalán megnézhesse rendesen.

Fontos, hogy bár mímeli a jellegzetes Louis Vuitton-dizájnt, nem a luxusmárkához tartozik, hanem tisztán művészeti projekt.

„Vannak nagy táskák, normál táskák és kis táskák, de ez a táska miniatürizálásában a végső szó – írja az MSCHF Insta-oldala. – Ahogy egy egykor funkcionális tárgy, mint a kézitáska egyre kisebbé és kisebbé válik, a tárgyi státusza egyre inkább elvonatkoztatódik, míg végül pusztán márkajelzővé válik.”

Az LV tehát világosan meghúzta a határokat a projekt körül, az azóta eltelt egy év pedig a cég irányvonalát igazolta: tavasszal érkezett a hír, hogy a divatmárka adta a tavalyi teljes francia export négy százalékát, ami több, mint amennyit a mezőgazdaság hozott. Összesen 23,5 milliárd euró értékben adtak el LVMH termékeket külföldön 2023-ban.

Az LVMH Franciaország egyik legismertebb vállalata, amely a termékei nagy részét Franciaországban vagy Olaszországban állítja elő, hogy megőrizze a prémium szegmensben elvárt minőséget. Az utolsó pénzügyi negyedévben az eladásainak csaknem 40 százalékát az ázsiai piacon érte el, míg a negyedét az Egyesült Államokban.

(Forrás: 3dnatives)

louis vuitton | dizájn | luxus | 3D-nyomtatás | MSCHF

FOLYTASD EZZEL

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram