Felülmúlva a várakozásokat a tavalyi utolsó negyedévben egy százalékos árbevétel-emelkedést produkált az LVMH csoport, amelynek bevételei így 23,9 milliárd euróra – azaz közel tízbillió forintra – nőttek.
„Nem mondanám nagyszerűnek, de nem is katasztrofális, ahogy egyes kommentárok beállítják” – összegezte az LVMH legutóbbi pénzügyi negyedévét Jean-Jacques Guiony, a cégcsoport pénzügyi igazgatója a Financial Timesnak.
A luxusipar a számára kemény 2024-es év végén már a stabilizálódás jeleit mutatta, majd januárban a Richemont és a Burberry is erős bevételt produkált. Elsősorban az európai és egyesült államokbeli eladások javították a teljesítményt, illetve a Tiffany profitja alacsonyabb lett, miután jelentős befektetéseket tett az óra- és ékszer üzletágába.
Olimpia, Notre-Dame
Antoine Arnault, az LVMH imázs és környezeti igazgatója egyedi hatásokról is beszélt, mindenekelőtt a tavaly nyári párizsi olimpiai és paralimpiai játékokról, amelyen hat brand – Berluti, CHAUMET, Christian Dior Couture, Louis Vuitton, Moët Hennessy és SEPHORA – is képviselte a cégcsoportot:
„Céline Dion az Eiffel-torony tetejéről énekelt egy csodálatos Dior-ruhában, Léon Marchand és más sportolók pedig új rekordokat döntöttek.”
További fontos hatásként a Notre-Dame restaurálását nevezte meg, ami „mindenkit megérintett”, és amihez az adományozók „példátlan nagylelkűsége” is hozzájárult, és persze – mondja Arnault –, az LVMH is az első naptól kezdve.
Környezetvédelem, támogatások
A cég kitett magáért a környezetvédelem terén is, legalábbis a termékeibe és csomagolásaiba bekerülő anyagok 31 százaléka ma már újrahasznosításból származik, továbbá öt év alatt 55,1 százalékkal csökkentette az energiaszükségleteihez felhasznált üvegházhatásúgáz-kibocsátást.
Arnault arról is beszélt, hogy a csoport 65 ezer alkalmazottja összesen 1,9 millió rászorulónak nyújtott támogatást valamilyen formában, elsősorban non-profit szervezeteken keresztül.
Egy jó kávé?
Megértjük, ha ezek után innál egy luxuskávét, amihez az égvilágon semmilyen különleges alapanyag nem szükséges.
(Források: Financial Times, LVMH, fotók: Wen Studio; Tiffany & Co.)
luxus | LVMH | párizs | louis vuitton | franciaország | luxusipar
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!