Ezekre a márkákra egyszerűen nem hat a gazdasági válság

A gazdaság általánosan tapasztalható lassulása szinte teljesen érintetlenül hagyja a luxusmárkákat, melyek bevételeinek nagy része a gazdasági környezet romlására kevésbé érzékeny szupergazdagoktól származik.

Hiába szöktek az egekbe az élelmiszer- és benzinárak, valamint az utazási költségek, az ultragazdagokat kiszolgáló vállalatok, mint például a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyavállalata erős eladásokról számolt be, ráadásul többen a profit-előrejelzésüket is megemelték. Eközben a tömegeket kiszolgáló Walmart, Best Buy vagy Gap rontott a pénzügyi kilátásain.

A Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH, amelyhez a Christian Dior, a Fendi és a Givenchy is tartozik, 21 százalékos bevételnövekedést ért el, így 36,7 milliárd euróra tornázta bevételét 2022 első félévében. Egy Louis Vuitton-táskáshoz egyébként 2370 dollárért, azaz közel egymillió forintért lehet hozzájutni.

A Versace negyedéves bevétele közel 30 százalékkal, 275 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest az árfolyamváltozások hatását kiszűrve,

míg az anyavállalat, a Capri Holdings teljes bevétele 15 százalékkal, 1,36 milliárd dollárra emelkedett ebben az időszakban. A Versacénál egy ing ára könnyen meghaladja az ezer dollárt, vagyis a 400 ezer forintot.

A hónap elején a Ferrari szintén megemelte az idei évre vonatkozó előrejelzését, miután a második negyedévben rekordot jelentő 1,29 milliárd eurós bevételt ért el. A Ferrari 2022-es, hibrid modelljének vételára 322 ezer dollárnál, vagyis 125 millió forintnál kezdődik.

Bár a luxusipar mindig is rendelkezett bizonyos fokú rugalmassággal,

a világjárvány óta fokozottan növekvő vagyoni egyenlőtlenségek csak még tovább erősítik az ágazat mostani erejét

– értékelt Amrita Banta, a tehetős fogyasztókra szakosodott Agility Research & Strategy ügyvezető igazgatója.

Eközben a hétköznapjaink fontos kellékei is könnyen luxuscikké válhatnak.

(Forrás: 24.hu, képek: Unsplash)

Ferrari | louis vuitton | versace | dior | luxusmárkák | gazdagok

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom