A gazdaság általánosan tapasztalható lassulása szinte teljesen érintetlenül hagyja a luxusmárkákat, melyek bevételeinek nagy része a gazdasági környezet romlására kevésbé érzékeny szupergazdagoktól származik.
Hiába szöktek az egekbe az élelmiszer- és benzinárak, valamint az utazási költségek, az ultragazdagokat kiszolgáló vállalatok, mint például a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyavállalata erős eladásokról számolt be, ráadásul többen a profit-előrejelzésüket is megemelték. Eközben a tömegeket kiszolgáló Walmart, Best Buy vagy Gap rontott a pénzügyi kilátásain.
A Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH, amelyhez a Christian Dior, a Fendi és a Givenchy is tartozik, 21 százalékos bevételnövekedést ért el, így 36,7 milliárd euróra tornázta bevételét 2022 első félévében. Egy Louis Vuitton-táskáshoz egyébként 2370 dollárért, azaz közel egymillió forintért lehet hozzájutni.
A Versace negyedéves bevétele közel 30 százalékkal, 275 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest az árfolyamváltozások hatását kiszűrve,
míg az anyavállalat, a Capri Holdings teljes bevétele 15 százalékkal, 1,36 milliárd dollárra emelkedett ebben az időszakban. A Versacénál egy ing ára könnyen meghaladja az ezer dollárt, vagyis a 400 ezer forintot.
A hónap elején a Ferrari szintén megemelte az idei évre vonatkozó előrejelzését, miután a második negyedévben rekordot jelentő 1,29 milliárd eurós bevételt ért el. A Ferrari 2022-es, hibrid modelljének vételára 322 ezer dollárnál, vagyis 125 millió forintnál kezdődik.
Bár a luxusipar mindig is rendelkezett bizonyos fokú rugalmassággal,
a világjárvány óta fokozottan növekvő vagyoni egyenlőtlenségek csak még tovább erősítik az ágazat mostani erejét
– értékelt Amrita Banta, a tehetős fogyasztókra szakosodott Agility Research & Strategy ügyvezető igazgatója.
Eközben a hétköznapjaink fontos kellékei is könnyen luxuscikké válhatnak.
(Forrás: 24.hu, képek: Unsplash)
Ferrari | louis vuitton | versace | dior | luxusmárkák | gazdagok
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!