A Costa del Sol napsütéses városa, Malaga régóta kedvelt célpontja a látogatóknak többek között a viszonylag alacsony megélhetési költségek miatt. Az utóbbi időben azonban annyira megszaporodtak a nyaralók és a digitális nomádok, hogy a helyiek úgy döntöttek, felemelik a hangukat.
Véleményüket pedig a városközpont falaira és ajtóira ragasztott matricákkal igyekeznek kifejezni. A hangvétel a még egészen barátságos "ez volt az otthonom" (antes esta era mi casa) és "ez volt a városközpont" (antes esto era el centro) feliratoktól a legkevésbé sem visszafogott mondatokig terjed, mint "menj haza a fenébe" (a tu puta casa), és "bűzlik a turistáktól" (apestando a turista).
A kezdeményezést Dani Drunko, a Drunkorama bár tulajdonosa indította el, aki a törzsvendégeiktől hallott turizmusellenes megjegyzéseket nyomtatta ki.
Mint mondta, nála akkor szakadt el a cérna, amikor kidobták a lakásból, ahol egy évtizede élt, mert a tulajdonos inkább rövid távú kiadásra akarta használni az ingatlant. Hozzátette, hogy a belváros már régóta hanyatlik, és ha például a bárban eltörik valami, nincs kéznél egy barkácsbolt, ahol bármit megvehetne, mert a turistáknak nincs szükségük csavarokra.
A spanyol nemzeti intézet (INE) szerint jelenleg minden tíz, Málagába költöző új lakosból nyolc külföldi. De nemcsak a magánszemélyek alakítják át a város arculatát, hanem az a mintegy 630 technológiai vállalat is, köztük a Google, amely irodát nyitott a városban, és ezzel a települést Európa Szilícium-völgyévé változtatta. A kellemes munkakörnyezet és éghajlat kombinációja távmunkások ezreit vonzza, a malagaiak azonban úgy érzik, kiszorulnak a saját városukból.
Mallorca szintén azt mondja, elég volt, akárcsak Sevilla és Kiotó.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
malaga | spanyolország | utazás | turisták | turizmus
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!