A legszebb olaszországi tájakon kanyargó utakra keresve sem találnánk jobb autót, mint ez a csodás állapotban lévő veterán Maserati Ghibli Spyder, amit még alig használtak új kora óta.
A hatvanas évek az olasz autógyártás egyik aranykorának számított, a nagyszériás gyártók mellett a formatervező stúdiók és a karosszériaépítő manufaktúrák is olyan csodálatos modellekkel rukkoltak elő, amelyek évtizedekkel később is megdobogtatják a szíveket, és amiket az olasz stílus mintapéldájaként szoktunk emlegetni. Közéjük tartozik a Maserati Ghibli Spyder is.
A Ghia stúdiónál dolgozó Giorgetto Giugiaro alkotta meg azt a kecses vonalú sportautót,
amelynek prototípusát 1966-ban mutatták be a torinói autószalonon. A Maserati stílusos kétajtósa a forró, száraz líbiai szél után kapta a Ghibli nevet, és bár ezen a néven a kilencvenes években is készült, és napjainkban is készül Maserati, mégis az első széria marad a legemlékezetesebb.
Az eredetileg kétüléses Ghibli az első ülések mögé még két pótülést kapott, így került sorozatgyártásba 1967-ben, majd két évvel később megérkezett a nyitott tetős Spyder változata. Az utóbbi jóval ritkább, hiszen a ’73-ig összesen gyártott 1170 darab kupéhoz képest csak 125 darab Spyder készült,
a képeken látható példány 1970 februárjában hagyta el a Maserati modenai gyárát.
Újonnan egy római repülőgép-pilótának szállították ki a Ghibli Spydert, de nem tartotta meg sokáig, 1975-ben eladta egy texasinak, aki tíz évig gondját viselte. A Maserati ezt követően Kanadába került, ahol alaposan felújították, az eredetileg sárga színű karosszériáját ekkor feketére festették.
A restaurálás alaposságát mutatja, hogy két évbe telt, és 85 ezer dollárba került.
A kézi váltós Ghibli Spyder vezetése a legszebb olasz sportautókét idézi,
4,7 literes V8-as motorja 310 lóerős teljesítményre képes, amivel a Maserati roadstere hét másodpercen belül gyorsul százra, és 250 km/h-val száguldhat. Az egyetlen nem eredeti részlete a Borrani küllős kerékkészlet, amit maga az alapító Carlo Borrani adott el a valaha készült utolsó 12 példányból 12 ezer dollárért.
A felújítás óta alig használt autó új kora óta sem futott sokat, a szakértők reálisnak tartják az 50 ezer kilométert, amit az órája mutat.
A csodálatos formába hozott Maserati végül visszakerült a szülőhazájába,
2017-ben ott vásárolta meg a jelenlegi tulajdonosa, aki most megválna tőle. Az RM Sotheby’s novemberi aukcióján 650-750 ezer eurót várnak érte: ez 235-270 millió forintot jelent.
Olasz stílus modern szívvel
A Ghibli manapság már egy sportlimuzint jelent, és a kor szellemének megfelelően a Maserati hibrid hajtással is kínálja, ami azonban mit sem vett el a márka által adott izgalmakból. A Maserati neve még mindig egyet jelent az olasz „dolce vitával”, és ezt az életérzést még Magyarországon is megtapasztalhatjuk, amiről ebben a cikkünkben írtunk.
maserati ghibli | rm sotheby's | maserati ghibli spyder | roadster | Maserati
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!