A leghosszabb ideje gyártott modelljét váltja le a Maserati. Már a magyarországi kereskedésben is rendelhető az új GranTurismo, hamarosan akár tisztán elektromos hajtású változatban is.
Új szelek fújnak a Maseratinál, és ennek csak az előzetese volt az MC20 néven bemutatott fantasztikus középmotoros sportautó, hiszen a modenai márka nemrég bevezette második szabadidő-autóját, a Levante kisebb testvéreként készült Grecalét, most pedig itt a vadonatúj GranTurismo, amely a 2007 óta gyártott elődjét váltja le.
Az újdonságot első pillantásra a Maserati túrakocsijának ismerhetjük fel, nemcsak a szigonyos hűtőmaszkjáról, hanem a letisztult vonalvezetésű karosszéria tökéletes arányairól is. 4,96 méteres hosszúságával az új GranTurismo nyolc centivel hosszabb lett az elődjénél, és
már most biztosak vagyunk benne, hogy évekkel később is kortalan szépségnek számít majd.
A Maserati rögtön háromféle változatban mutatta be a stílusos sportkupéját. Az alapmodellnek a Modena számít majd, és már ezt is az MC20-ból ismerős háromliteres biturbó V6-os benzinmotor 490 lóerős változatával szerelik. 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és 320 km/óra a végsebessége, tehát a teljesítményére egyáltalán nem panaszkodhatunk.
Még sportosabbnak ígérkezik a benzines csúcsmodell Trofeo, ami ugyanennek a Nettuno névre keresztelt erőforrásnak az 550 lóerős változatát kapja, egy lépés távolságot tartva a 620 lóerős MC20-tól. A nulláról százra gyorsulás ideje ezzel 3,5 másodpercre csökken, tizenegy másodperc alatt pedig a kétszázat is el lehet érni vele.
Most először tisztán elektromos hajtású sportkupét is készít a Maserati.
A GranTurismo Folgore minden tekintetben elképesztő, hiszen három villanymotorja együtt 761 lóerőre és 1350 Nm nyomatékra képes, amivel 2,7 másodperc is elég a százas sprinthez, a 320 km/órás végsebesség pedig egyedülállónak számít az elektromos autók között.
A benzinesnél nehezebb Folgore jókora, 92,5 kilowattórás akkumulátort kapott, amit a 800 voltos elektromos rendszernek köszönhetően villámgyorsan, akár 270 kilowattal is lehet tölteni. Az akkumulátorral pedig már a tervezésnél számoltak, ezért a benzineshez képest alig kisebb, 310 helyett 270 literes a Folgore csomagtere.
A Grecale után ismerős lehet a kormánykeréken lévő startgomb, a fém váltófülek és a középső érintőképernyő alatti extra kijelző, a GranTurismo pedig a gombnyomásra működtethető kilincseket és a változtatható kijelzőjű időmérő órát is megkapta. A Maseratinál megszokott módon
a finom kárpitok és az igényes betétek a legapróbb részletig személyre szabhatók.
Mostantól már a Wallis Motor budapesti márkakereskedésében is megrendelhető az új GranTurismo. A Modena változat ára 74,5 millió forinttól indul, míg a Trofeo és a kicsivel később érkező elektromos Folgore ára 93 millió forint környékén kezdődik. Úgy tudni, hogy négyet már el is adtak a Maserati legújabb sportautójából Budapesten.
Ez is érdekelhet:
olasz autó | Maserati | maserati granturismo | elektromos autó | sportautó | nagy sztori
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!