Az összeomlás jelei mutatkoznak a MÁV-nál

A MÁV-Volán-csoport augusztus elsejétől további intézkedésig tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki az utasait, hogy rövid távon enyhítse a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt.

Mint írják, az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé.

A döntés érinti többek között a Miskolc-Tiszai-Nyékládháza-Tiszaújváros, a Mátészalka-Kocsord alsó-Csenger, az Újszeged - Mezőhegyes, és a Mezőhegyes-Battonya, illetve a Somogyszob-Nagyatád vonalat. Az érintett mellékvonalak teljes listája itt látható.

A társaság kiemelte, hogy ezúttal nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják a helyettesítő járatokat, hanem a jármű- és személyzethiány,

amelynek enyhítésére a MÁV-Volán-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.

Mint írják, a közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítménytöbblet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, a vasúttársaság pedig jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy a szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldaláról kockázatot hordoz.

Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait.

Noha az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek, fontosnak tartják leszögezni, hogy az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult. A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával.

Ugyanakkor nemcsak Magyarországon hagy kívánnivalót maga után a vasút, egész Európában felülvizsgálatra szorulna ez a közlekedési mód.

(Forrás: MTI, MÁV-csoport, képek: Getty Images)

vonat | máv | közlekedés | megszüntetés | járatok

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom