Sokáig a világ leggyorsabb szuperautójának számított a McLaren F1, aminek minden példánya rendkívül értékes, de most egy olyat mutatunk, amit szinte alig használtak, 387 kilométerrel az órájában igazi időkapszulának számít.
A kilencvenes évek egyik legjobban vágyott szuperautója volt a McLaren F1, ami tizenkét évig a világ leggyorsabb szériamodelljének is számított. 1992-ben mutatták be, és már a BMW-től származó 6,1 literes, 627 lóerős V12-es motorja miatt is érdekes lenne, amivel 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és mai szemmel is elképesztő a végsebessége.
1998-ban a németországi Ehra-Lessien próbapályáján érte el a 391 km/h sebességet,
amit csak a kétezres évek közepén tudott felülmúlni a Koenigsegg CCX és a Bugatti Veyron. Az F1-nek számos híres tulajdonosa volt, például Rowan Atkinson, aki kétszer is összetörte a sajátját, ehhez képest 3,4 milliárd forintnak megfelelő összegért adott túl rajta.
Az F1-nek tehát minden egyes példánya kincsnek számít, és most egy különösen megkímélt autót mutatunk, ami rekordáron cserélt gazdát. A McLaren összesen csak százhat példányt készített, ebből hatvannégyet a közúti változatból, és a képeken látható
a huszonötödikként gördült ki a gyárból, de az egyetlen, amely ezt a barna színt viseli.
1995-ben vehette át az első japán tulajdonosa, majd azonnal a gyűjteményébe zárta, ahol a páratlan szépsége és a csúcstechnikája miatt is lehetett gyönyörködni benne.
A gazdája is csak csodálta, de alig használta,
a kilométerek nagy része akkor került bele, amikor egy reklámforgatásra vitték el. 316 kilométert mutatott az órája, amikor megvált tőle 2013-ban.
Az F1 egy amerikai gyűjtőhöz került, akinek a kollekcióját egyetlen egyszerű, de annál költségesebb elv vezérelte:
mindenből a legjobbat kereste.
A McLarennek is példásan gondját viselte: havonta egyszer megjáratta, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletét, és persze rendszeresen cseréltette a folyadékokat és szűrőket.
A ritka szupersportautó ebben az állapotban került a Gooding & Co aukciójára, méghozzá az összes tartozékával.
A McLarenhez járt egy méretre szabott, négyrészes bőröndkészlet,
egy szerszámosláda és egy TAG Heuer 6000 Chronograph is. A nem mindennapi időkapszuláért a becslések szerint 15 millió dollárt vártak az árverésen.
A vevője végül 20 465 000 dollárt fizetett érte, ami több mint hatmilliárd forintnak felel meg.
Soha nem fizettek még ekkora összeget McLaren F1-ért,
korábban 2017-ben adtak egy hasonlóan megkímélt példányért 15,62 millió dollárt, két évvel később pedig egy F1 LM tette feljebb a mércét, amikor 19,8 millió dollárt fizettek érte.
(Képek: Gooding & Co, McLaren)
Szupersportautó-parádé
Az F1 volt az első közúti szupersportautója a McLarennek, ami kijelölte az utat a jelenleg is kapható modellek számára. A márka legújabb büszkesége az Artura, ami a kor elvárásának megfelelően hibrid hajtást kapott, és figyelmet érdemel az Elva is, aminek nemcsak teteje, de még szélvédője sincs.
szuperautó | aukció | McLaren | árverés | mclaren f1 | gooding & co
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!