Nem véletlenül érezhetjük úgy, hogy az ismerősök által feltöltött képek csupán egy idealizált világot ábrázolnak. Ha valami túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor nagy valószínűséggel nem is az.
Ezt támasztja alá a Jet Cost által elvégzett kutatás, aminek keretein belül több ezer utazót kérdeztek meg. A kérdőívek kitöltése után kiderült, hogy az emberek nagyjából kétharmada ferdített már azzal kapcsolatban, mennyire csodálatos volt a nyaralása.
Leginkább az időjárással, a szállással és a megtekintett látványosságokkal kapcsolatban szokás túlozni. És hogy mi lehet ennek az oka? Alighanem a rengeteg tökéletes fotó a különböző közösségi oldalakon. Ha az ember megállás nélkül az ismerősei és az influenszerek csodás képeit látja, könnyen úgy érezheti, a saját kiruccanása nem elég jó, ezért igyekszik szebbnek feltüntetni.
Tulajdonképpen ez egy ördögi kör, amibe saját magunkat hajszoljuk bele. Mindenki irigykedik a másik hazugságára, ezért ő maga is ferdít.
"A közösségi média által gyakorolt nyomás miatt az emberek úgy érzik, meg kell felelniük másoknak. Pedig az élet nem verseny és csak azért, mert valaki eldicsekszik azzal amit tett, te nem leszel értéktelenebb ha nem teszed meg" – magyarázta a felmérést készítő Jet Cost szóvivője.
Persze ezenkívül más dolgok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy sokan túloznak a nyaralásukkal kapcsolatban.
Mivel rengetegen csak ritkán jutnak el nyaralni, amikor végre összejön, úgy érzik, muszáj mindennek fantasztikusnak tűnnie.
A kutatásban résztvevők azt mondták, leginkább azért szoktak szépíteni a történteken, hogy mások szemében ne bőgjenek le, szeretnének inkább utazottnak, sikeresnek és nagyviláginak tűnni. Ennek érdekében az elfogyasztott alkoholmennyiséggel és az elköltött pénzösszeggel kapcsolatban is gyakran hazudnak az emberek.
A válaszadók fele beismerte, hogy senkinek nem árulná el, ha a vakációja szörnyen sikerülne, tíz százalékuk pedig azt vallotta be, hogy töltött már fel hamis fotót annak érdekében, hogy a nyaralás mesésebbnek tűnjön, mint amilyen valójában volt. A legjobb megoldás valószínűleg az lenne, ha az utazása során mindenki inkább hanyagolná a közösségi médiát, és csakis az adott pillanatra fókuszálna.
Ez is érdekelhet:
(Képek: Unsplash)
fénykép | fotó | tanulmány | utazás | nyomás | látszat
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!