Miért nem szállhatunk le a gépről akkor sem, ha több órát kell várni a kifutópályán?

A Sky News a Brit Utazási Irodák Szövetségének (ABTA) szóvivőjét, Sean Tiptont kérdezte a helyzet kapcsán, amivel a legtöbben már talán találkoztak.

Mint Tipton elmondta, ha problémák adódnak a légiirányító rendszerrel, ahogyan az hétfőn is történt Nagy-Britanniában, a késleltetett repülők arra várnak, hogy felszabaduljon egy résidő, és felszállhassanak. Így aztán nem lehet tudni, hogy pontosan mennyi ideig kell várakozni. Előfordulhat, hogy egy óra múlva felajánlanak egy résidőt, de azt újra el kell halasztani.

A gépnek tehát teljes készenlétben kell állnia, ez pedig úgy nem lehetséges, ha az utasok szétszélednek, és elölről kell kezdeni a beszállási folyamatot. Ez még nagyobb késéseket okozna, mint a szóvivő elmondta.

Mint hozzátette, nyilvánvalóan bosszantó, ha két-három órát kell ülni a repülőn a kifutópályán, de ez valójában az utasok kényelmét szolgálja.

Az európai szabályok szerint ugyanakkor öt órányi várakozás után fel kell ajánlani az utasoknak, hogy leszállhatnak, de nagyon ritkán fordul elő, hogy ennyit kell várni a kifutópályán. Ha a késés meghaladja a két órát a rövid távú járatok esetében, a légitársaságoknak frissítőket kell felajánlani.

(Forrás: Sky News, képek: Getty Images, Unsplash)

repülőgép | késés | várakozás | kifutópálya | repülőtér | utasok

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Nagyvárosi kalandor a Volvótól
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom