A párizsiak népszavazáson jóváhagyták a városi terepjárókra vonatkozó parkolási díj megháromszorozásának tervét, de a szavazásra jogosultak kevesebb mint hat százaléka vett részt a voksoláson.
Az 1,3 millió választópolgárból alig több mint 78 ezren, azaz 5,68 százalék járult az urnákhoz vasárnap, s döntött abban a kérdésben, hogy külön díjszabás jöjjön-e létre a "nehéz, és sok helyet foglaló, környezetszennyező személygépkocsik" parkolására. A voksolók 54,55 százaléka szavazott igennel.
A népszavazással a fővárosi önkormányzat egyértelműen a városi terepjárókat célozta, miután a számuk folyamatosan nő Párizsban. Hivatalos adatok szerint 2019-ben
a francia rendszámú városi terepjárók tulajdonosának 46 százaléka párizsi lakos volt.
Az Anne Hidalgo szocialista főpolgármester által előterjesztett javaslat szerint a belsőégésű motorral hajtott járművet, vagy az 1,6 tonnát meghaladó tömegű hibrid, illetve a 2 tonnát meghaladó tömegű elektromos járművet használóknak a közeljövőben 18 eurót (6900 forintot) kell fizetniük óránként a parkolásért a főváros központi kerületeiben, és 12 eurót (4600 forintot) a külső kerületekben. A saját kerületükben parkoló lakókat és a hivatásos sofőröket, beleértve a taxisokat is, viszont nem fogja érinteni a megemelt díjszabályozás.
– Az erről szóló határozatot májusban terjesztik a fővárosi közgyűlés elé, s szeptember 1-től lép életbe – mondta Anne Hidalgo, amikor a városházán kihirdették az eredményeket. A főpolgármester üdvözölte a párizsiak "egyértelmű döntését" egy olyan intézkedés mellett, amely
"jót tesz az egészségünknek és a bolygónak".
Párizsban, ahol az elmúlt években kitiltották a gépjármű-közlekedést a Szajna rakpartjairól, és mintegy kétszáz utcát zöldítettek ki a forgalom megszüntetésével, Anne Hidalgo a környezetszennyezés elleni küzdelemmel, a közterületek jobb megosztásával és a közlekedésbiztonsággal indokolta a szavazást, miután a fővárosi önkormányzat szerint a terepjárókkal történő balesetek
"kétszer több halálestet okoznak a gyalogosok körében, mint a hagyományos autókkal történők".
Ez volt a második népszavazás Párizsban: 2023 áprilisban a bérelhető elektromos rollerek betiltásáról döntöttek a helyiek, akkor az 1,3 millió választásra jogosult közül 103 ezren vonultak az urnákhoz, azaz a részvétel 7,46 százalékos volt, de 90 százalékuk a betiltás mellett voksolt. A bérelhető elektromos rollereket 2023 szeptemberében ki is vonták a forgalomból.
(Forrás: MTI, fotók: Getty)
parkolás | parkolási díj | párizs
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!