Lecsapták a Porsche Cayenne fenekét, jól tették

Ha az első Cayenne is hasonló lett volna, talán jobban megbarátkoznak vele az ortodox Porsche-rajongók is.

A sportkocsigyártó terepjárója, a Cayenne óriási piaci siker, hiába hágott át vele a korábbi szemlélet szerint áthághatatlan határokat a márka. Ötajtós, magas építésmód, kombiszerű, szögletes far, dízelmotor – tényleg nem így ismertük korábban a Porschét. Az igények viszont változnak, ma már szinte minden márkával szemben vásárlói elvárás, hogy legyen crossovere vagy szabadidő-autója, sőt, lehetőleg ezen belül is többtagú legyen a kínálat.

Mivel a nagy, terepen szinte soha nem használt SUV-kat sem praktikus okokból vásárolja a többség, tulajdonképpen érthető, hogy a kevésbé használható, de vagányabb forma sikerre ítélt. A BMW kezdte az X6-ossal – a marketingesei külön kategóriát is kitaláltak neki, ez lett a SAC, vagyis a Sports Activity Coupé –, azóta már van X4-es is, a Mercedesnél ott a GLC Coupé és a GLE Coupé, az Audinál pedig a nemrég próbált Q8. Az meg mégiscsak elfogadhatatlan volna, hogy valaki hasonló autót akar, Porschét venne, de a két elképzelés üti egymást.

Már nem üti: itt a Porsche Cayenne Coupé.

A nevéből is egyértelmű, hogy a márka nagyobb szabadidő-autója, a Cayenne adta az alapot, és bár az aktuális, harmadik generációs Cayenne az eddigi legsportosabb formájú, a kupé nála is dinamikusabb hatást kelt, álló helyzetben is. A hét centiméter híján ötméteres autó tetővonala annyira lejt, hogy az már jobban idézi a 911-est, mint a sima Cayenne-t – nincs szükség arra, hogy a rendkívül sikeres Cayenne-eknél játszadozzunk azzal, mi lett volna, ha…, de a szoktatáshoz biztosan jobb lett volna, ha a kupé Cayenne készül el először, az közelebb áll a hagyományos Porsche sportkocsikhoz.

Mindegy, a lényeg, hogy már ilyen is van. A tetővonal íve persze nem az egyetlen különbség, az első szélvédő is alacsonyabban van, szélesebbek lettek a hátsó sárvédők, a hátsó lökhárítóba költözött a rendszámtábla, ami optikailag is laposabbnak mutatja a kocsit, a leszorító erő növelésére pedig nyitható hátsó szárny is jutott a farra – a normál Cayenne-en ez parodisztikus megoldás lett volna.

A Porsche meg sem próbálja praktikus családi autónak feltüntetni a Cayenne Coupét: a vezető és a mellette ülő utas integrált fejtámlás üléseket kapott, a hátsó sor gyárilag kétszemélyes, annak a két embernek viszont a lejtő tetőív ellenére is próbáltak elegendő helyet kialakítani, ezért valamivel lejjebb kerültek az üléseik. A kilátásra mégsem panaszkodhatnak, mert a több mint két négyzetméteres üvegtető is alapáras. Ha valaki feláras tetőextrát szeretne, a karbontetővel kell beérnie, ami a háromféle sportosabb kivitel mindegyikéhez kérhető.

Két motorváltozattal indul a forgalmazása: az egyszerűen Cayenne Coupé nevű alapváltozatot (a képeken a narancssárgás autó) háromliteres V6-os turbós benzinmotor hajtja, teljesítménye 340 lóerő, nyomatéka már 1340-es fordulattól 450 Nm, végsebessége pedig 243 km/h, a gyorsulása nulláról százra kereken hat másodperc, de kétszázra is összesen 24 másodperc alatt ér.

Van feljebb: a Cayenne Coupé Turbo (a fotókon a szürke kocsi) négyliteres, V8-as biturbó benzinest kap, ez már 770 Nm-t és 550 lóerőt tud, és

14,6 másodperc a gyorsulása – álló helyzetből kétszázra.

A jobb összehasonlíthatóság kedvéért a százas sprint adata mindössze 3,9 másodperc, a végsebesség pedig 286 km/h. Egy kérdés még foglalkoztathatja a magyar vásárlókat. Igen, nyugalom, lesz zöld rendszámra jogosult konnektoros hibrid is.

Ez is érdekelhet:
Így lett gyakornokból a Porsche dizájnfőnöke a zseniális magyar fiatalember – Varga Péter-interjú

Varga Pétert egyetemista korában hívta magához a Porsche, ma már a cég külső dizájnért felelős igazgatója, még sincs saját íróasztala, és az otthonába is három év alatt került étkezőasztal.


(Forrás: Porsche AG, fotók: Rossen Gargolov)

nagy sztori | porsche cayenne coupé | szabadidő-autó | suv | porsche cayenne | porsche

FOLYTASD EZZEL

5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ezekkel az elektromos bringákkal stílusosan tekerhetsz hegyen-völgyön-városon át
Hirdetés