A Porsche nevéről nemcsak a jellegzetes formájú sportkocsik juthatnak eszünkbe, hanem az autómárka nevével fémjelzett termékek is – a Porsche Design ötvenedik évfordulóját stílusosan 911-esekkel és karórákkal ünnepelték meg.
„Ha újragondoljuk valaminek a funkcióját, akkor a formája gyakran magától értetődő lesz” – magyarázta Ferdinand Alexander Porsche, a márka alapítójának unokája, aki miután 1963-ban megalkotta a 911-es ikonikus formáját, 1972-ben a testvérével, Hans-Peterrel megalapította a Porsche Designt. Butzi, ahogyan a család becézte, olyan céget képzelt el, amely a Porsche alapelveit és szellemiségét az autózás határain túl is hirdeti, a Porsche Design pedig már évtizedek óta nemzetközileg is elismert prémium életmódmárkának számít, amely funkcionális, tartós, letisztult stílusú termékeiről ismert.
Az alapításának ötvenedik évfordulójára a Porsche is köszöntötte a testvérmárkát, méghozzá két különleges sportautóval. A 911 Edition 50Y Porsche Design egy limitált széria, amit Ferdinand Alexander Porsche ikonikus dizájnja inspirált.
A teljesen fekete karosszéria mellett a múltra utaló jegyek közé tartozik a klasszikusan kockás szövetkárpit,
és a Sport Chrono csomaghoz tartozó Porsche Design óra piros másodpercmutatója, ezt szintén a szériafelszereltség része. A 750 darabos limitált széria a 911 Targa 4 GTS-re épül.
911 Targa a dizájn jegyében
A Porsche ezen kívül egy különleges projekten is dolgozott az elmúlt két évben, hogy megünnepelje a Porsche Design ötvenedik évfordulóját: felújítottak egy 911 S 2.4 Targát, ami 1972-ből, az alapítás évéből származik. „Az volt az elképzelésünk, hogy az új 911 Edition 50Y Porsche Design történelmi megfelelőjét alkossuk meg” – magyarázta Ulrike Lutz, a felújítást végző Porsche Classic vezetője. A tervezők és restaurátorok feladata az volt, hogy az új autó tulajdonságait gondosan átültessék a klasszikus modellre.
Az alapjául szolgáló 911 Targa rossz állapotban volt, több alkatrésze is hiányzott. Az utóbbi általában nagy feladatot jelent a felújítások alkalmával, ezúttal kevésbé volt fontos a tervezett módosítások fényében. A Porsche Classic szakemberei a motort és a futóművet ugyanis a 911 S változat paramétereihez igazították.
A korabeli csúcsmodell 2341 köbcentis, hathengeres motorja 190 lóerős teljesítményre volt képes,
amivel az alig egytonnás sportautó 6,5 másodperc alatt gyorsult százra, és több mint 230 km/órás sebességgel száguldhatott.
Ferdinand Alexander Porsche előtt tisztelegve a veterán 911 Targát ugyanarra a színre fényezték, mint az általa 1972-ben tervezett ikonikus Chronograph I karórát,
tehát a külsőn és a belső térben is a fekete dominál. A klasszikus oldalsó csíkok szatén platina bevonattal kerültek fel, akárcsak a Targa bukókerete, ami az eredeti modell szálcsiszolt rozsdamentes acéljának újraértelmezése. A különkiadás hátsó motorburkolatjának hűtőrácsán a Porsche Design 50th Anniversary emblémája látható, F. A. Porsche aláírásának reprodukciójával.
Őszinteség a kezdetek óta
„A jó dizájnnak mindig őszintének kell lennie” – hangsúlyozta rendszerint Ferdinand Alexander Porsche, és az általa alapított stúdió a mai napig ezt a filozófiát követi, ugyanis autentikus anyagok felhasználásával gondosan átgondolt, funkcionális és tartós, letisztult stílusú termékeket terveznek. A Porsche Design kínálatában éppúgy megtalálhatók az órák és a napszemüvegek, mint a bőröndök és a bőráruk. Az évfordulóra pedig ismét kapható a Chronograph I az 1972 névre keresztelt különkiadásban, 500 darabos limitált szériában.
Zell am See mellett már Berlinben, Ludwigsburgban, Los Angelesben és Sanghajban is működik tervezőirodája a Porsche Designnal, amely különféle fogyasztási cikkeket, háztartási gépeket és más iparcikkeket is tervez a nemzetközi megrendelőknek. Az anyagok kiválasztása mindig is nagy szerepet játszott,
a titán és szénszálas anyagok, valamint az innovatív megoldások kombinációja varázsolja világszerte vágyott luxuscikkekké ezeket a termékeket.
A stuttgarti Porsche múzeum július 11-ig különleges tárlattal is tiszteleg a márka évfordulója előtt.
Karórát a konfigurátorból
A Porsche Design kínálatában a kezdetek óta megtalálhatók a különleges karórák, és az egyik legújabbat már nemcsak személyre lehet szabni, de a konfigurációját az interneten végezhetjük, akárcsak az autókét. Az egyedi karóra jellemzőit pedig a 911-eséhez lehet igazítani, hogy stílusában még inkább a Porschéhez illő legyen az eredmény.
ferdinand alexander porsche | dizájn | porsche design | porsche 911 | design | porsche
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!