Impresszív számokkal érkezett a társaság első féléves pénzügyi jelentése.
A légitársaság 1,37 milliárd eurós profitról számolt be, amivel megdöntötte 2017-ben felállított 1,29 milliárd eurós rekordját, és az előző év azonos időszakához képest is hatalmas ugrást ért el mind a bevételek terén, mind az utasok számában.
Szeptember 30-ig 95,1 millió utast szállítottak, ami 143 százalékkal több, mint a tavalyi év ugyanezen hónapjaiban jegyet vásárolt 39,1 millió utazó. A kihasználtság is nőtt idén, méghozzá 94 százalékra, ami 15 százalékponttal haladja meg a tavalyi 79 százalékot.
A teljes bevétel 2022 szeptemberéig 6,62 milliárd euró volt, ami a 2021-es 2,15 milliárd euróhoz képest nem kevesebb, mint 207 százalékos növekedést jelent.
Mint a társaság vezérigazgatója, Michael O'Leary a sikerről elmondta, a munkaerőt ideiglenes bércsökkentésekkel sikerült megtartani, amiről megállapodtak a szakszervezetekkel, és 2022-től 2025-ig tervezik fokozatosan helyreállítani a fizetéseket. Emellett úgy véli, a légitársaság üzleti modellje is védelmet jelent a válságban. Hozzátette, hogy az elmúlt hónapokban erősen túlzóak voltak a recesszió és a növekvő infláció Ryanairre gyakorolt hatásai miatt aggódó várakozások.
"Mint az Európa legalacsonyabb árait produkáló cég, a recesszió idején erőteljes növekedésre számítunk, mivel a fogyasztók nem mondanak le a repülésről, inkább jobban figyelnek az árakra.
A Ryanair abban reménykedik, hogy képes lesz minimalizálni a téli veszteségeket, így a március 31-ig tartó üzleti évre 1-1,2 milliárd eurós adózott nyereséget érjen el. "A járvány után jelentősen visszaesett a rövid távú járatok kapacitása, amelynek nagy része középtávon sem fog helyreállni. Sok uniós versenytársunk akár húsz százalékkal is csökkentette a téli kapacitásait, míg a Ryanair tíz százalékkal több ülőhelyet kínál majd, mint a Covid előtt" – mondta a vezérigazgató.
Nemrég a Wizz Air is beszámolt az elmúlt időszakáról, és az is kiderült, hogyan készül a télre.
(Forrás: Simple Flying, képek: Getty Images)
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!