Amennyiben ne adj' isten, baj történik, jól jön, ha felveszik ezt a pozíciót.
"Gondolkodtál már azon, hogy miért ül a légiutas-kísérő személyzet a kezén felszállás és leszállás közben?" – tette fel a kérdést Henny Lim, a Fülöp-szigeteki Cebu Pacific légitársaság légiutas-kísérője egy TikTok-posztban.
Ezt a testhelyzetet "merevítő pozíciónak" hívják, aminek első lépése a biztonsági öv becsatolását jelenti, aztán a felegyenesedés következik, miközben a kezeiken ülnek laza karokkal, a lábaik pedig laposan a földön vannak. Ezekben a pillanatokban egyébként újra átgondolják azt is, mit kell tenniük vész esetén.
Azért veszik fel ezt a pózt, hogy ha utóbbi bekövetkezik, csökkentsék a sérülés kockázatát.
"A cél az, hogy a testet merev pózban tartsuk, így ha egy nem várt vészhelyzetben bármilyen ütközés érné, kevésbé sérülne" – mondja a légikísérő.
"Ezáltal a test mozgása korlátozott marad, így kisebb a sérülés esélye, ha ütközés következne be" – folytatja, hozzátéve, hogy az utaskísérők nyilván nem maradnak végig a kezükön ülve, ha a levegőben valami baj történik és cselekedniük kell.
Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.
(Forrás: NY Post, fotók: Getty Images)
repülőgép | utazás | sérülés | leszállás | légiutas-kísérő | felszállás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!