Az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) nyilvános szavazásra bocsátotta az ülésméretek kérdését.
Online, levélben és faxon egészen november 1-ig várják az észrevételeket azzal kapcsolatban, hogy mekkora a minimális ülésméret, amely lehetővé teszi a biztonságos evakuálást vészhelyzet esetén.
Bár a hivatal – amelyet a Kongresszus még 2018-ban kért meg arra, hogy szabjon meg kötelező minimumméretet az üléseknek, miután az utasok és érdekvédelmi csoportjaik panaszkodtak a szűkös helyekre – a vészhelyzetre helyezte a hangsúlyt, nem csupán ezért problémás a kérdés.
Mint Paul Hudsont, a FlyersRights.org utasérdekvédelmi szervezet elnöke elmondta, becsléseik szerint jelenleg a lakosságnak mindössze húsz százaléka fér el rendesen az üléseken. Mint hozzátette, ez nem pusztán kényelmi, de nem is csak veszélyhelyzeti kérdés, mert
súlyos egészségügyi és biztonsági problémák merülnek fel, ha valakinek órákon át ilyen szűk helyen kell tartózkodnia.
De vajon az emberek nőttek meg vagy az ülésméretek csökkentek? Úgy tűnik, a kettő egyszerre igaz. Az ülések mérete évtizedek óta csökken az amerikai járatokon: míg harminc évvel ezelőtt a 19-20 hüvelykes (48-50 centis) ülésszélesség és a 34-35 hüvelykes (86-89 centis) sorok közti távolság volt a jellemző, manapság ez 17 hüvelykes (43 centis) ülésszélességre és 30-31 hüvelykes (76-79 centis) távolságra csökkent.
Az elmúlt évtizedekben ugyanakkor az emberek is nagyobbak lettek: az átlagos felnőtt jelenleg két hüvelykkel (mintegy öt centivel) magasabb, mint az 1960-as években volt, és 30 fonttal (13 és fél kilóval) többet nyom.
Persze, nem mindenhol kell szorongani az üléseken, ezeknek például az egész világ a csodájára jár, de van, aki prémium jegy nélkül is tud magának biztosítani némi extra teret.
(Forrás: Matador Network, Consumer Affairs, képek: Unsplash)
szavazás | méret | repülőülés | repülőgép
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
Manhattan lüktető energiáját mostantól bárki magán viselheti ennek az új kollekciónak köszönhetően

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!