Elsősorban Rolls-Royce, másodsorban elektromos autó a Spectre

Éppen olyan korszakot élünk az autóiparban, amiben minden szereplőnek kicsit újra ki kell találnia magát. A semmiből emelkednek fel teljesen új autómárkák és halványulnak el olyan szereplők, amelyek ott voltak az autózás megszületésekor. A Rolls-Royce számára kulcsfontosságú, hogy a luxusautó-szegmensben övék legyen a világ legjobb elektromos autója.

Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezérigazgatója személyesen üdvözöl minden újságírót a Spectre bemutatóján. Nem csak udvariasságból, tényleg érdeklődve figyeli az első benyomásokat. Bár az előzetes eladási számokat látva nincs oka aggodalomra: 2025-ig minden Spectre elkelt. A kaliforniai bemutatón újságírók és potenciális ügyfelek próbálhatják ki, milyen az első elektromos Rolls-Royce-t vezetni. Magyarországról csak a Roadster kapott meghívást az eseményre.

Torsten magával ragadó lelkesedéssel mesél az autóról és a Rolls-Royce történetéről. A márka alapítója, Sir Henry Royce mondta azt egyszer, hogy

„mindenben törekedni kell a tökéletességre”.

Ezt egyfajta elvnek tekintik, ami nemcsak arról szól, hogy tökéletes autót kell gyártani, hanem egy útmutató, kulturális hozzáállás, ami végigkíséri a Rolls-Royce szellemét. A Spectre feladata ráadásul még fontosabb, 2030-tól már csak elektromos Rolls-Royce-ok készülnek, nem mindegy, milyen az első.

Ezt a kupét élőben látni lenyűgöző látvány.

Noha öt és fél méter hosszú és két méter széles, az olyan finom részletekkel, mint a szélesebbre húzott hűtőrács, a keskeny lámpák, vagy az erőteljesebben megdöntött orrvonal, sikerült egy merész, mégis kecses vonalú Rollst készíteni. Noha látványban emlékeztet a Wraith-re, leginkább a tetőt és farrészt összekötő vonalvezetése miatt, alapvetően a Phantom Coupe szellemi örököse. 2+2 személyes, ami nem üres ígéret, a hátsó ülések luxusautóhoz méltó kényelműek. Hogy bejutás se legyen komikus akrobatamutatvány, másfél méter széles ajtók segítenek a beszállásban. Az ajtók bezárását pedig motor segíti, elég a fékpedálra helyezni a lábam.

Ezt a kecses, könnyed érzést vezetés közben is fenntartja, pedig egy üres Spectre közel három tonna. Talán a négykerék-kormányzás és a parádés futóműhangolás az oka, mindenesetre a Spectre-t vezetni élvezet. Nem sportos, de kellően közvetlen, játékos és szerethető.

Talán a legjobb Rolls, amit valaha vezettem.

Ha becsukom a szemem, akkor is tudom, hogy Rolls-Royce-ban ülök. A süppedős gyapjúszőnyeg elnyeli a lábam, a széles bőrülések kényelmesen ölelnek körbe, és finom illatukkal megtöltik a teret. A szellőzőrács vaskos lamellái fémes csilingeléssel felelnek, ha megpöckölöm őket.

A teljes térből magabiztos erő, nyugalom árad.

Semmi nem árulkodik arról, hogy nem szokványos Rollsban ülök.

Aztán persze egy alaposabb szemrevételezés már rávezet, hogy a kormány mögötti műszerek helyett egy monitor vetíti ki az aktuális adatokat, a középkonzolon pedig érintőképernyőn keresztül vezérelhetjük a navigációt vagy a fedélzeti rendszer többi elemét. De a fűtés-hűtés szabályozása hagyományos forgókapcsolókkal történik, ahogy megszokhattuk az elmúlt évtizedekben. Csak két apróság van, ami az elektromos koncepció velejárója: az akusztikus hangsegéd, ami a V12-es motor halk járását igyekszik imitálni, illetve a váltókapcsoló „B” állása, ami az egypedálos vezetést teszi lehetővé. Talán úgy járunk a legjobban, ha egyiket sem vesszük igénybe.

Egy elektromos autóban nincs más, csak áram, meg hatalmas nyomaték. Nincs sebességváltó, a motor és a hajtási rendszer összjátéka, ami a vasat végül élvezettel vezethető járművé teszi.

Egy Rolls-Royce-nak viszont akkor is át kell mennie a pezsgőteszten, ha elektromos.

Vagyis úgy kell elindulnia és megállnia, hogy egy csepp se szaladjon ki az utas kezében tartott pezsgőspohárból. Pedig 900 Nm-es nyomatékkal ez nem könnyű feladat.

A Spectre rendelkezik azzal a képességgel, hogy 4,4 másodperc alatt gyorsítson százra, mégsem ez, vagy az 584 lóerős teljesítmény a legfontosabb adat, ami leírja a vezetési élményt.

Egyáltalán, van értelme egy Rollsban vezetési élményt keresni?

Sokakban él a tévképzet, hogy a Rolls-Royce sofőrös autó. Pedig egy tipikus vásárló alig múlt negyven, sikeres az életben, a munkában, és szereti megmutatni, hogy mije van. És ha autóról van szó, szereti maga vezetni.

A Spectre-t pedig mindennél jobban fogja imádni.

Ez a tipikus vásárló hat másik autót tart még otthon, ezért nem fogja zavarni, hogy csak 500 kilométer a hatótáv. Ha messzebbre megy, választ másik autót vagy helikopterre vált. Az pedig még nagyobb előny, hogy benzinkút helyett otthon tudja tölteni az akkukat.

Ez is érdekelhet:

Új szobrocska vezeti a Rolls-Royce-t az elektromos jövőbe

Megújult az ikonikus Spirit of Ecstasy.

rolls-royce | elektromos autó | luxusautó | Napa-völgy | nagy sztori | autóbemutató

FOLYTASD EZZEL

Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom