Talán elsőre nem gondolnánk, de a svájciakat is megviselik a magas benzinárak.
A problémára viszont kézenfekvő megoldás kínálkozik a határtól nem messze élőknek, például a genfieknek, akik ahelyett, hogy 2,20 frankot (934 forintot) fizetnének egy liter üzemanyagért, átgördülnek Franciaországba, Felső-Savoya megyébe, ahol 1,80 euróért (735 forintért) tanholhatnak. Ez a frankhoz képest kedvező euróárfolyammal együtt sokaknak megéri a hosszabb utazást.
Egyes francia politikusok azonban nem örülnek az új turisztikai trendnek. Mint mondják, azért lehet olcsóbb Franciaországban a benzin, mert literenként 18 centet a kormány térít vissza, vagyis végső soron a francia adófizetők finanszírozzák. „Mindenképpen elsőbbséget kell adnunk a franciáknak” – mondta Loïc Hervé, Felső-Savoya szenátora egy interjúban. Mint hozzátette,
nem kellene a gazdagokat segítenünk, a svájciakat és a külföldi turistákat. Ilyen egyszerű.
Mauro Poggia genfi államtanácsos azonban azzal érvel, hogy
a határmentén tapasztalható előnyök mindig kétirányúak,
és a Genfben dolgozó francia szakemberek magasabb fizetéseket és egyéb juttatásokat élvezhetnek, vagyis kihasználhatják azokat az előnyöket, amelyeket a svájci cégek nyújtanak nekik. „És azt se felejtsük el, hogy a hazatérő franciák Genfben tankolták meg az autóikat, de ez senkit sem zavart” – tette hozzá. (A háború előtt az ólommentes benzin olcsóbb volt Svájcban.)
Júniusban a svájci kormány elutasította azt az üzemanyag-támogatási rendszert, amelyet Franciaország mellett Ausztria, Németország és Olaszország is bevezetett. A francia támogatás ráadásul literenként 30 centre emelkedik szeptemberben és októberben, így a svájci rendszámú járművek áramlása valószínűleg nem fog egyhamar megállni.
Ugyanakkor nem a svájci-francia határ az egyetlen, ahol megfigyelhető ez a jelenség: Luxemburg híresen olcsó benzinárai miatt sok kamionos és nyaraló áll meg ott is tankolni. A világ legnagyobb benzinkútja, a Luxemburg déli részén, közvetlenül az A3-as út mellett található Shell Berchem ezen a nyáron még a szokásosnál is forgalmasabb volt.
Ha tankolni nem is, túrázni azért még érdemes elmennünk Svájcba, ezt pedig megtehetjük Budapestről közvetlen vonattal is.
(Forrás: Euronews, képek: Unsplash)
benzinár | tankolás | franciaország | Svájc | benzin
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni
A szenvedély, az árulás és a túlvilág jelenik meg egyetlen, zsigerig ható kortárs darabban a Müpa színpadán

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!