Feleslegesen működtet több, mint húszezer járatot a német légitársaság egy rossz európai szabályozás miatt. Vagy félreértés az egész?
Pár napja járta be az európai sajtót a hír, hogy télen 18 ezer szellemjáratot üzemeltetett a Lufthansa és ez a szám idén március végégig több mint 33 ezer lesz.
Az ok az úgynevezett résidők kényszerű kihasználása: ezek azokat az idősávokat jelölik, amikor egyes légitársaságok fel- és leszállhatnak egy adott reptéren, de ha nem használják ki ezt az időkeretet, elvésznek ezek a résidők és egy másik légitársaság veheti meg őket.
A jelenség elég heves reakciókat váltott ki: George Gilkinet belga közlekedési miniszter például az Európai Bizottsághoz fordult az ügyben, mivel az üres járatok üzemeltetése környezetvédelmi és gazdasági okokból is nonszensz. Ezután a brüsszeli testület egyik magas rangú tisztviselője megcáfolta a Lufthansa kötelező légiközlekedésről szóló állításait, mivel szerinte
valami félreértés lehet a háttérben és kizártnak tartják, hogy uniós szabályok miatt kell olyan döntést hozni, amivel „üres repüléseket” kénytelenek eszközölni a légitársaságok.
Háttérinfó, hogy az Európai Bizottság a járvány kitörése után, mikor drasztikusan visszaestek a légi járatok, a szokásos nyolcvan százalékos kihasználtságról szóló rendelkezést felfüggesztette, majd a korlátozások enyhülésével ötven százalékos minimális repülést írtak elő a téli időszakra, ez pedig 2022 nyarától 64 százalékra emelkedik.
A szóvivő szerint ezek a követelmények az Eurocontrol foglalásaira és lemondási számaira épülnek és ésszerű kereteken belül kötelezik repülésre a légitársaságokat, de hozzátette, hogy a légitársaságok mentességet is kérhetnek, ha nem tudják üzemeltetni az útvonalat.
(Forrás: HVG, fotók: Unsplash)
eu | repülés | bizottság | lufthansa | eurocontrol | korlátozás
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!