Építészek, belsőépítészek, formatervezők és a hozzáértő közönség részvételével rendezik szeptember 19–22. között a London Design Fairt.
Az eseményen a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálja majd a hazai márkákat, a cél pedig az, hogy azok nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve minél többen megismerjék a bennük rejlő potenciált.
Negyven országból ötszázötven kiállító érkezik az angol fővárosba, hogy bemutassák a legfrissebb trendeket, legyen szó bútorról, világításról vagy textíliáról.
A márkák kiválasztásánál fontos szempont volt a környezettudatosság és a felelősségteljes tervezői gondolkodás megléte, az installáció koncepciójának alapját a praktikum és a környezettudatosság ihlette, a puritán, egyszerű tér pedig lehetővé tette a merészebb kialakításokat a kiállítói tér tervezésekor. Az installáció megalkotásakor pedig a minél kisebb ökológiai lábnyomra, a minél kevesebb anyag- és energiafelhasználásra, és az installáció újrahasználhatóságának lehetőségére is figyeltek.
"A helyszíni kommunikációt illetően egy figyelemfelkeltő, kreatív megoldással erősíti az MDDÜ a B2B marketing és potenciális üzletkötések lehetőségét: AR (Augmented Reality) technológia segítségével hozzuk közelebb a buyereket a márkákhoz. A gyakorlatban egy letölthető alkalmazás segítségével az érdeklődők be tudják olvasni a tárgyakat vagy a feliratokat, melynek következtében további tartalmakhoz férnek hozzá, mint például az adott márka weboldala és egy rövid interjú a tervezővel" – mutatta be a koncepciót Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
A magyar kiállítók közül jelen lesz Londonban a korábban a Roadster által már bemutatott Komonka projekt mögött álló Kovács Móni, aki tradicionális kézi szövésű technikával, fémszálakat felhasználva alkot textilképeket. A fiatal lány a kortárs építészetet és a textilt házasította, az így létrejött kreációi formabontónak számítanak.
Találkozhatunk az általunk szintén megénekelt Position Collective csapatával is; ők nagyhírű márkákkal dolgoznak együtt, az általuk tervezett különleges lámpa pedig világszerte kelendő terméknek számít, míg itthon többek között népszerű éttermek enteriőrjét rajzolták meg. A 2010-ben alapított, bútor- és enteriőrdizájnban utazó PC napjainkban az egyik legismertebb és leginkább elismert magyar tervezőbrigádnak tekinthető. Rajtuk kívül Regős Anna, a Viaplant, a LumoConcept, a Planbureau, a Playdesign, a Nieto Light, a SOCOWOO, a BEWEQ és Lakatos Ábel képviseli Magyarországot.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Visontai Márton, Máté Balázs, Position Collective)
komonka | nemzetközi | vásár | london | kiállítók | dizájn
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!