Alig várod már, hogy utazhass? Hangolódj a vakációra a Hungexpón, az Utazás kiállításon!

Február végén elég a Hungexpóig elmennünk, ha világot szeretnénk látni.

Február 22. és 25. között itt rendezik meg ugyanis Magyarország első számú turisztikai kiállítását, az Utazás+ Nemzetközi Turisztikai Kiállítás és Élményfesztet, amely különleges programokkal és ötletekkel ébreszti fel még a legmélyebben szunnyadó felfedezőkedvet is. A kiállítás kiemelt témája idén az aktív és kalandturizmus lesz, és rengeteg hazai és külföldi desztináció mutatkozik be erről az oldaláról. A közel negyven úti cél kínálatán felül kiemelt figyelmet kap a két díszvendég, és az interkatív programok is arra csábítanak, hogy bátran nekivágjunk az ismeretlennek.

Bulgária, a kiállítás egyik díszvendége

A Budapest Boat Show-n például a hajózáshoz kapcsolódó hazai és külföldi újdonságokat és fejlesztéseket nézhetjük meg, vitorlás, elektromos és motoros hajók változatos kínálata vonul fel. A díszvendég a Vitorlázz Itthon program lesz a Magyar Vitorlás Szövetség és a Magyar Vitorlás Akadémia közreműködésével, akik segítenek abban, hogy hasznos információkat szerezzünk erről az izgalmas és egyre több embert megmozgató sportról.

Ha egy kanyargós road tripen élnénk át a szabadságot, a Karaván Szalonon megtalálhatjuk a legjobb lakókocsit vagy lakóautót, ha pedig inkább két keréken járnánk be a világot, az E-bike Test&Show-nál tölthetünk el néhány kellemes órát, ahol egy háromezer négyzetméteres tesztpályán, ingyen próbálhatunk ki majdnem száz e-bike-ot, és még egy elektromos biciklit is nyerhetünk.

Lebilincselő programokat ígér a Blogger Corner, ahol a leghíresebb utazóbloggerek történeteit hallgathatjuk meg, és lélekben már itt útra is kelhetünk velünk.

Megismerhetjük például Zitát és Árpit, a Honeymoon Around The World utazóit, akik tekerve járták be a fél világot. Mostanra gyermekeikkel együtt terveznek és tesznek meg kisebb, nagyobb túrákat. De mesél Csutka István, azaz Camino Steve Thru hike szakértő is, akitől megtudhatjuk, hogy miért egyre népszerűbb a hosszú távú túrázás, és hallhatjuk Fruzsit, aki már fiatal kora óta jár-kel egyedül a nagyvilágban, kalandjairól pedig FruMyLens-oldalain számol be.

Emellett természetesen idén sem maradhat el a Járatlan Utakon Fesztivál, ahol az ország hátizsákos utazói mesélnek kalandjaikról és osztják meg felejthetetlen tapasztalataikat.

Az Afrika Expón megismerkedhetünk olyan magyar civilszervezetekkel, amelyek Afrikában működnek, és megtudhatjuk, hogyan kapcsolódhatunk be a munkába akár Magyarországon, akár Afrikában önkéntesként. Ha üzleti ötlettel érkezünk, hatékony kapcsolati hálót alakíthatunk ki, utazóként pedig mindent megtudhatunk arról, mikor, hogyan és hová érdemes utaznunk Afrikában. Emellett megnézhetjük a kontinens különleges és szép népművészeti termékeit is, az Afrika-percek alatt pedig látványos zenei és táncshow-k, utazási beszámolók repítenek az egzotikus világba.

A szervezők a gyerekekről sem feledkeztek meg, a legkisebbek a Játéknap Kft. élményszigetén töltődhetnek fel, ahol a vízi paradicsomban beltéri kalózvár és cápavadászat várja őket. Ezzel azonban még nem érnek véget a játéklehetőségek, a VR szigeten csúcskategóriás számítógépeket, jelen- és előző generációs konzolokat, retro eszközöket és szimulátorgépeket próbálhatnak ki kicsik és nagyok.

Mivel egy utazásnak érdemes a lehető legjobb egészségi állapotban nekivágnunk, az Utazás kiállításon ingyenes szűrővizsgálatokon is részt vehetünk Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramjának keretében, ahol hasznos egészségügyi tanácsokat is kaphatunk a hétköznapokra és a vakáció idejére.

Idén a kiállítás külföldi díszvendége a festői természetéről, termálforrásairól, mesés tengerparti városairól, aranyhomokos strandjairól, ősi kolostorairól és felejthetetlen hegyi kilátásáról híres Bulgária lesz. Akár városi felfedezőútra indulnánk, akár a tengerparton töltődnénk, mindent megtalálunk az országban, ahol tömegek nélkül és pénztárcabarát módon nyaralhatunk.

A magyar úti célok közül pedig ezúttal a Várfürdőjéről ismert, kedves Körös-völgyi kisváros, Gyula és tágabb környezete, Békés megye kap kiemelt figyelmet. A városban többek között a középkori vár és a barokk kastély csábít időutazásra, a kastélypark pedig gazdag szabadtéri programlehetőségeket kínál.

A város szép természeti környezetét gyalog, kerékpáron vagy akár vízen is felfedezhetjük, a Mályvádi erdő, Szanazug, Városerdő és Póstelek mind nagyszerű úti célok Gyulától mindössze néhány kilométerre.

A Wenckheim kerékpárút mentén régvolt nemesi udvarházak köszönnek ránk, miközben a lebilincselő alföldi táj természeti szépségét csodálhatjuk.

A város gyakran ad otthont többnapos rendezvényeknek, nagy népszerűségnek örvend a Gyulai Pálinkafesztivál, a Körösvölgyi Sokadalom, a Végvári Napok, a Méz -és Mézeskalács Fesztivál és a Gyulai Várszínház nyári évada is.

Békés megye ugyanakkor Gyulán kívül is számos látnivalót és programlehetőséget tartogat. Békéscsaba városnézésre csábít, Szarvasról hajókirándulásra indulhatunk a Holt-Körösön, Gyomaendrőd vadregényes tájakkal vár, miközben elmerülhetünk a Körös-Maros Nemzeti park különleges természeti értékeiben, melynek büszkesége egy ritka madár, a különleges megjelenésű túzok, vagy eltölthetünk egy napot a gyopárosfürdői Gyógy-, Park- és Élményfürdőben.

Ha utazást tervezünk, ha gondolatban máris máshol járunk, és alig várjuk, hogy kiszakadjunk a hétköznapokból, mindenképp ott a helyünk az év legnagyobb és legváltozatosabb utazási rendezvényén. Bővebb információkat az Utazás kiállítás oldalán és Facebook-oldalán találunk.

(Képek forrása: Hungexpo, Shutterstock)

Karaván Szalon | Blogger Corner | E-bike Test&Show | Utazáskiállítás | Bulgária

Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”